mammasgull Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Var hos jordmor i dag, og alt er bra, jordmor veldig fornøyd! Det som er cluet, er at i uke 23 var sf-målet på 22, altså ganske høyt. I dag, i uke 27 var det målet bare på 24, nedenfor den røde streken. Har altså bare økt to cm på 4 uker. Jordmor beit seg ikke så mye merke i dette, og jeg spurte litt etter, men hun sa bare jeg var innenfor normalen enda, og det behøvde ikke bety noe. Har noen opplevd noe liknende, litt svinging i dette målet, og alt er likevel i skjønneste orden? Tusen takk for svar
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 tror nok du kan slappe helt av... ikke alle mager er like...og så lenge alt står bra til med den lille er det ingenting å bekymre seg over. jeg ligger også under den røde streken på målet... i uke 27 målte jm 23 cm.. men så lenge lille nurke mitt sparker og beveger seg slapper eg helt av.
blid frøken :) Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Målingene kan variere veldig mye uten at det er grunn til bekymring, det sa min JM. Jeg er så heldig at jeg ligger helt på streken, eller litt under/over, men hadde et stort avvik en gang og ble veldig bekymra., men dette var vist helt normalt. Tenkt på at vi alle vokser i ulikt tempo og i etapper.
blid frøken :) Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Forresten så har du jo veldig gode mål, alle er godt innenfor det grønne området slik jeg kan forstå. Bare prøv og slapp av og kos deg
mammasgull Skrevet 2. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2010 Tusen takk for svar dere Godt å få en slags bekreftelse av flere at ting høres greit ut. Målene er i og for seg fine alle sammen, jeg bare stusset litt på at jeg hadde bare økt to cm på 4 uker..., men.... Det høres ut som dette er normalt, så da skal jeg prøve å roe meg med det
Ella S Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 ..og så kan det variere noen cm alt etter hvordan babyen ligger i magen også, i følge min JM :-)
Hera_75 Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 Jeg er sikker på at sånne bebiser vokser litt i rykk og napp.. og da må livmoren også gjore det? Det virker i hvertfall sånn på kroppen ellers.. lange perioder med uendret status, for så å oppleve ekstrem sult, trøtthet, og mage som plutselig virker mye større.. slike ting.. Det er sikkert helt normalt!!
Siljevanilje:) Skrevet 2. september 2010 #8 Skrevet 2. september 2010 I dag ble mitt SF-mål tatt også, en gang langt under streken og en gang langt over.. Så var jeg på ul etterpå, og alt så greit ut. Jeg tror SF-målet er litt tullete og det har bare sånn passe mye å si:)
♥Axinija♥ Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 Tror du kan slappe helt av! Hensikten med SF-mål er (etter det jeg har hørt) å oppdage dersom målet flater ut...altså står på stedet hvil mellom 2 kontroller....det er ikke et bra tegn! Så lenge du holder deg innenfor normalen og vokser litt, så er nok alt bare fint....dessuten hadde JM tatt tak i det dersom hun var usikker på noe!
Nub Skrevet 2. september 2010 #10 Skrevet 2. september 2010 Jeg har opplevd lave SF mål og avflatende mål mot slutten. Selv om SF ligger innenfor normalområdet, kan det vise seg at en baby kan ha vekstavvik. Hvis dette er noe du tenker og bekymrer deg over bør du få jordmor/lege til å henvise deg til ultralyd slik at de kan se om babyen har normal størrelse og vokser som forventet. På ultralyd vil de jo se om alt er fint med babyen, så da kan du jo ta det med ro. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå