BareMeg73 Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Jeg begynner å lure på om jeg er for gammel for å bli gravid.... Jeg blir snart 37 år, har en sønn på 9 år. I slutten av mars hadde jeg utskrapning i uke 8 pga MA. Vi hadde da blitt gravide 1 mnd etter jeg sluttet med p-piller. Jeg har ikke brukt p-piller eller annen prevansjon etter dette. Det er jo nå ca. 5 mnd siden utskrapningen men fortsatt har jeg ikke blitt gravid.... Kan det være at jeg er for gammel? Eller kan det ta tid etter MA? Føler det haster om vi i det hele tatt får sjansen til å få et barn til....
Ragnis Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Du ble jo i det minste gravid, da! Jeg er et år eldre enn deg, og har prøvd over ett år. Har store barn fra før. Gynekologen min sier at det bare er å fortsette å prøve, det kan plutselig skje etter e 1, 2 el 3 år. El man kan jo vurdere prøverør, etter en stund. 5 mnd er ikke lenge. Spes ikke når man er gammel som oss, færre egg som er levedyktige, men plutselig kommer det ett. (Forhåpentligvis)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Ha ha ha, "småpiker";) jeg var 44 da jeg ble gravid, så dere har MANGE år foran dere! Lykke til med prøvingen, og la ikke motløsheten få overtaket.
mamma til twins Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Jeg sliter med de samme tankene som deg. Mistet i desember i fjor, har vært uten prevensjon siden og ingenting har skjedd. Kjenner jeg blir stresset. Er redd for at noe gikk galt under utskrapning, selv om jeg egentlig vet at dette er lite trolig.
BareMeg73 Skrevet 3. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2010 Det jeg også syns er litt rart og også skremmende er at jeg ikke merker når jeg har EL etter denne utskrapningen. Tidligere merket jeg det på kroppen men nå har jeg ingen følelse av EL lengre, så jeg vet jo ikke egentlig når jeg har den. Kan man miste EL etter utskrapning tror dere?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Uff, jeg vet hvordan det er med denne usikkerheten. Men, først kan jeg skrive under på at du absolutt ikke trenger å være for gammel. Tulla vår ble født da jeg var 41, og vi håper fortsatt på en liten søster eller bror, selvom veien virker veeeeldig lang denne gangen....men, jeg har ikke gitt opp håpet, enn så lenge. Men, tilbake til deg. Jeg hadde også en MA med utskrapning før jeg fikk tulla, og følte at syklusen var helt rotet til etter det. Var også veldig bekymret over at ett eller annet hadde gått galt under utskrapningen. Jeg ble da også undersøkt, og alt så bra ut. Det tok 5 - 6 månder før ting var helt som før, og jeg tror det at det ble undersøkt og at alt så bra ut, og at jeg dermed ble beroliget også hadde noe med at ting ble bra. Og, jeg kan jo da samtidig si at det etter det bare tok 3 sykluser til før jeg ble gravid med tulla. Så, ikke gi opp, men fortsetter du å være bekymret, spør om å få det undersøkt. Ellers kan du jo også begynne å bruke eggløsningstester. Selvom du da heller ikke sikkert vet OM du har eggløsning, så vet du ihvertfall når i syklusen du eventuelt har det. Masse lykke til!
Make№4 Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Er på samme alder jeg også...står nå på 37 tallet...:-) Har prøvd i 9pp el 8 egentlig fant jeg ut idag, hvis man bare skal regne fra februar...tok ut spiral i slutten av januar.. Har tre barn fra før,den yngste 10 år så forstår ikke at det skal være så vanskelig å få til... Har samme mann nå som med de tre andre,så vet jo vi kan få... Har klokkesyklus på 28/29 dager og med EL midt i på dag 13/14...mens i tre dager, så alt er jo helt i orden...skulle en tro...
firebarnsmum Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Jeg tenker også noen av disse tankene. Er 37 år, og hadde en MA i april og en BO nå i august. Vi har tre barn fra før, yngstemann er 5 år. Nå har vi fått lyst på en til, men det ble vanskeligere enn vi trodde... Jeg blir tydeligvis gravid, men nå som det har gått galt to ganger på rad har jeg begynt å tvile. Tenker på alderen min, og på om eggkvaliteten kanskje begynner å bli dårlig? Legen på sykehuset mente at vi bare har vært veldig uheldig, så klamrer meg til den! Føler jo at det begynner å haste, så håper på at det skal klaffe igjen snart. Det kan ta ganske lang tid før kroppen er i rute igjen etter MA, Det fikk jeg beskjed om i vår etter min MA, opptil ett år faktisk. Håper at det skal klaffe for deg før den tid, og at vi snart kan gå over til 1. tri. begge to! Klem
Tussimamma Skrevet 23. oktober 2010 #9 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg har også nettopp hatt en MA, og er 36 år. Legen mente jeg var "bare ungdommen" og at det bare var å fortsette å prøve. Har tre barn fra før, minste er 4 år, og vi og har fått så lyst på en til :-) Hadde en MA før minsten og, for 5 år siden, og da tok det 5 mnd før jeg var gravid. Kankje vi stresser litt for mye med å bli gravide igjen? Kanskje spesielt siden vi blir eldre? Vi vil også prøve igjen, men er innerst inne livredd for å miste neste også.... Håper det går bra med oss alle, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå