Gå til innhold

Hvordan velge ut kirurg/klinikk til brystløft/silikon, og hvordan velge mellom løft og silikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd en hel rekke forskjellige bher nå, og jeg er like misfornøyd med puppene. Greit nok at de i det minste holder seg på plass i en balconette bh men de tyter liksom ut på sidene og uansett så er det mer enn tydelig at det er noe løst skinn og at de absolutt ikke passer til ei jente på 20.

Så da har jeg bestemt meg for å fikse på dem, men klarer liksom ikke helt å bestemme meg for om jeg skal ta brystløft eller om jeg skal ha innlegg også, og vet ikke helt hvordan jeg skal velge ut klinikk og kirurg.

Hva skal jeg se etter egentlig? Noen som har tips?

Skrevet

Det om du skal ha brystløft eller innlegg tror jeg du må snakke med kirurgen om. Han vil gi deg de beste rådene om hva som blir finest. Det å velge ut klinikk og kirurg er jo ikke så lett. Du får ringe rundt eller gå til klinikkene og spørre om resultater og pris. Så tar du bare et valg.

Skrevet

Uff så vanskelig.. Vil jo ha et skikkelig resultat også, og det ville vært skikkelig surt om det skulle blitt feil.

Men henger pris sammen med kvalitet i så måte, eller trenger jeg ikke se så mye på det?

HI

Skrevet

hei hei.. prøv aleris helse i oslo.. :) der tok jeg brystreduksjon med løft, veldig fornøyd :)

Skrevet

Prisene er nok så like på alle klinikker. Så det blir vel gjerne litt sånn magefølelse ting når du skal velge. Jeg hadde tatt før meg 2-3 klinikker og ringt dem og sagt at jeg har problemer med å velge og om de kunne fortelle litt, evt ta deg inn på gratis samtale.

Hvor i landet bor du?

Skrevet

Hehe, skulle gjerne gjort det, men bor på vestlandet :-)

Noen som har erfaring med klinikker der kanskje?

HI

Skrevet

Colosseum klinikken i Stavanger skal være bra.

Skrevet

Vestlandet.

Har lettest for å få det gjort i Stavanger, Bergen, eller Haugesund. Og i innlandet i det området også om det finnes noe.

HI

Skrevet

takk, den skal sjekkes ut :-)

HI

Skrevet

Jeg har en venninne som jobber på Colusseum klinikken i Stavanger. Hun sier det er kjempeflinke der og at hvis hun skal operere seg så hadde hun gjort det der.

Skrevet

Oi, det var jo en veldig god referanse!

Takk for tips, heller mot den nå, men vil sjekke litt mer :-)

HI

Skrevet

haha!!!

Sitter og leser litt om forskjellige typer implantater osv nå, og hvis det blir aktuellt så vet jeg ihvertfall hva jeg IKKE skal ha!!!

Sitat fra diskusjonsforum:

"Har selv en venninde som gjorde det for en del år siden og de skvulper når hun tar seg en joggetur! Det nevnte også Dr.Zakaria at de kunne gjøre..... "

Greit nok med sexlyder, men lyden av innebygd bølgeskvulp er litt vel overflødig for min del ;-P

HI

Skrevet

Skal selv vil ha brystløft, ev med implantat om nødvendig, etter denne siste ammeperioden, men fy søren så dyrt kr 30.000-44.000.

Skrevet

jeg la inn silikon på stokkan i trondheim etter 3 ammeperioder , og er kjempefornøyd !! De gikk inn brystvorta, så puppene ser veldig naturlige ut !! er superfornøyd, og det kosta 30 000

Skrevet

Ja det koster jo 36.000 i stavanger, så det blir en god periode med sparing nå. Spesiellt med tanke på at vi skal pusse opp kjøkken og bad, og jeg skal betale eksamensavgifter hvert halvår også de neste 2 årene.

Jaja, den som venter på noe godt osv... hehe

HI

Skrevet

Jeg synes ikke det er dyrt jeg. Man får ikke en bil engang for den prisen.( Ikke en sydentur i sommerferien en gang )..Om man skal ha en noenlunde vedlikeholdsfri, pålitelig en iallefall.....Og bilen kan man anta er "reperasjonsfri" ,- tja, hvor mange år? UTbyttklar kansekj allerede etter5,- om man kjøper den eldste og billigste.....Puppene blir vel i så måte for resten av livet? Og en bil er mye VIKTIGERE for det daglige liv en fine pupper, så jeg mener prisen er helt akseptabel. En sum man fint greier og spare opp til i løpet 3-4 år om man ikke vil "spare så man merker det" og i løpet av et drøyt år om man "står på "litt. (gitt at man har en normal jobb og greier hverdagsøkonomien helt ok)

Har et budsjett på ca 50 000++ den dag jeg EVT operere puppene..Jeg vurderer det pga størrelseforskjell, og da de begge er små, så blir det nok inlegg og kun det..Og i dag er det ca 30 000-40 000 alt etter type innlegg/operasjon, og regner mednoen dager fri uten lønn (vil ikke ferie med familie skal "ofres" for min operasjon) som jeg vil ha litt og "rutte med" også...For ugifter vil jo gå som normalt disse dagene også..Har begynt og spare nå, men ikke aktuelt før jeg blir nærmere 40. FOr å være 100% sikker, for å ha tid til sparing og for å være sikker på at puppene ikke "utjevner" seg selv..DA ser jeg på det som unødvendighelserisiko og operere seg...

Skrevet

puppene må byttes hvert 15 år, for de blir slitt, hilsen hu som tok på Stokkan

Skrevet

Hvis du har endel "innhold" i puppene allerede kan det jo være nok med løft? Hvis ikke må du vel ha både løft og innlegg hvis de driver og skvulper og skvalper...;) Løft gir større arr enn bare innlegg. Jeg tok reduksjon og løft for noen år siden. Fornøyd helt til imming hadde sugd alt innhold ut av det som var igjen. Tok derfor innlegg i fjor. Hvis jeg hadde tenkt meg bedre om hadde jeg nok ventet til etter amming og bare løftet. Men egentlig så blåser jeg i det. Da har jeg jo hatt fine pupper hele tiden i stedet for å vente;)

Skrevet

Jeg tok silikon for et par år siden, nobel clinic i oslo. bBetalte noe med en gang, og resten etter 9 måneder eller noe sånt. Godt fornøyd:)

Skrevet

Jeg tok brystløft med innlegg (silikon)

Hadde mye hud til overs etter slanking. Hadde jeg bare skulle fylt ut huden hadde jeg endt med noen enorme pupper.

Veldig fornøyd. Ja, du får mer arr med løft, men arrene blekner fort.

Snakk med kirurgen, men tenk over hvor store pupper du kunne tenke deg.

Jeg ble bedt om å gå hjem, fylle to poser med ris og putte i bh'en for å finne ut av sånn ca hvor store jeg ville ha.

En dyktig kirurg vil ha så lang erfaring med denne type operasjoner, at han er nok den beste til å råde deg både når det gjelder type operasjon og størrelse.

Jeg var hos 2 forskjellige kirurger. Konsultasjonen var gratis (eller inkl i prisen) hvis jeg valgte å operere meg der, ellers kostet den 500 kr.

Sånn tror jeg det er flere steder.

Endte opp med å velge den kirurgen jeg følte meg mest komfortabel med.

Lykke til.

Skrevet

Hei igjen alle :-)

Har tenkt litt på arrdannelse osv tidligere, men har jo funnet ut at det blekner fort som du sier, så det er jeg ikke så bekymret for. Er jo bare til å ikke gjøre det midt i bikini/singlet sesongen det ;-)

Tror ikke jeg trenger noe innlegg da, er vel mer løft jeg har behov for. Får ihvertfall håpe det sånn at jeg slipper å fikse med jevne mellomrom ;-) Problemet mitt er jo ikke at de henger lengre ned eller er så tomme at de ikke kan fikses på annet vis. Tror jeg ihvertfall...

Så jeg kommer vel til å velge å bare ta et brystløft når den tid kommer.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...