Gå til innhold

Snørrete / mye slim 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 3 mnd som de siste 2 ukene har virket forkjølet. Hun har i denne perioden hatt to dager med litt feber (max 38,5), men ellers vært i "strålende" form. Smiler, ler og har normal apetitt og søvnmønster. Hadde en dag med hyl og skrik da det startet - da tenkte jeg med en gang ørebetennelse, men det gikk over etter 24 timer og hun var "normal" igjen.

Det virker som det sitter mest i nesa, og at det kommer og går litt hvor tett hun er. Det er ikke så ille at hun ikke klarer å spise, selv om hun av og til kan slite litt. Hun hoster også litt, men jeg tror det kommer av litt slim som renner ned i halsen.

Hun har en storebror i barnehagen og han er også (som fleste barnehagebarn) snørrete og litt tett.

Man blir jo bekymret når de er så små. Hva er terskelen for å oppsøke lege når de tilsynelatende har det "så bra"? Og hvor lenge er det ok at dette vedvarer?

Jeg får helt angst av å tenke om det kan være astma eller allergi eller lignende. Dette ligger ikke til familien heller.

Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at den første uken hadde hun diare, men at den har gitt seg nå. Avføring er helt fin igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...