Gå til innhold

trodde det var sa på nytt igjen.....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er 8 uker på vei nå ca... og har blødd i over en uke, ikke mye, litt mensenmurringer i magen, nervepirrende de luxe.. tur på legevakt, hatt 2 ul til nå... men alt var jo fint begge gangene???? fosteret vokste til det dobbelte på en uke, hvorfor klarer jeg ikke å slappe av ? tidligere erfaringer, ja jeg vet, .... er det større sjans for at det går bra hvis man har sett et dunkende hjerte i uke7-8??

2 uker til neste ul.... nervøs og klarer ikke å slappe av i det hele tatt,

gyn sa til meg ingen fysiske anstrengelser, vasker på jobb, så har ikke turt å gå på jobb, skal til legen idag, kan jeg be om sykemelding? dette er så nervepirrende, er så nervøs vet ikke hva jeg skal tro, er det en sa på vei , eller er jeg virkelig bare heldig denne gangen?

andre som har hatt lite blødninger i lang tid hvor det har gått bra ? de kunne ikke se hvor blødningen kom fra heller, ....

uff, får bra vente og vente.....

Fortsetter under...

Det er SÅ kjedelig å gå og vente i spenning, I've been there and done that. To uker mellom hver ultralyd virker uendelig lenge. Det er så fantastisk deilig å komme til andre trimester og kjenne liv selv, da senker man endelig skuldrene litt.

Man blir jo helt sprø av å være gravid når man har hatt massevis av aborter tidligere, ikke rart at du er nervøs, og i hvert fall ikke når du blør litt også. Så lenge hjertet dunker og forsteret vokser som det skal, så er det jo egentlig ingenting som tyder på at noe er galt. Men skjønner at du er litt usikker likevel...

Det er klart at du kan be om en sykemelding hvis du føler for det. Den norske legeforeningen oppfordrer faktisk leger til å tilby sykemelding i første trimester til kvinner med habituell abort. Det føles veldig godt å vite at man tok det med ro og gjorde alt man kunne dersom det går skitt enda en gang.

Jeg blødde litt i mitt siste svangerskap, men det var visst helt ufarlig, for det endte helt alldeles utmerket. Jeg har en fortryllende liten datter på tre måneder, så for meg var alle gode ting fire. Håper du også får en solskinnshistorie å fortelle om syv måneder... :)

Hei!Å skjønner at du ikke klarer å slappe av men hvis du kommer deg gjennom disse to ukene og alt ser bra ut (det gjør det helt sikkert) så vil det gradvis synke inn etterhvert som ukene går at dette skal gå bra....Hadde 4 aborter før jeg ble gravid med det som ble min sønn og blødde en del rundt uke 7...var sikker på at det var slutt men UL viste motsatt, og i uke 11 ble vi friskmeldt...altså da er habituell abort faren over hvis alt er normalt og man har like stor risiko som alle andre.....men be om oppfølging av jordmor, få høre hjertelyd osv det hjelper!!!!Lykke til i svangerskapet ditt og gjør akkurat det som du føler er nødvendig for at dette skal bli best mulig for deg!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...