Gå til innhold

erfaring med fryseforsøk på barn nr. 2 ett etter baby nr.1

Anbefalte innlegg

Har termin 9. september og er snart 41. Fått anbefaling av sykehus og starte "så raskt som mulig med forsøk nr. 2". Har flere befruktede egg på frys i samme kull som tassen i magen :) Tenker at det er fint å få 6-7 gode mnd med amming før neste babyforsøk. Noen med erfaring på dette? Hva stimulerer de med og kan de stimulere frem syklus etter barselperioden????

Fortsetter under...

jeg fikk min sønn i september for 3 år siden, ammet i 9 mnd, da sluttet han av seg selv. Fikk ikke tilbake mens før etter ca 1 år jeg da. Startet opp på søskenforsøk da han var 13 mnd . Holder på ennå....har hatt innsetting nr 8 på søsken nå...så det kan fort ta tid. Hvis du vil ha flere barn hadde jeg satset på å komme igang igjen så fort som mulig ja...men jeg ville nok ammet en stunfd først altså. ting kan ta tid som du ser...sønnen min kom på 2 innsetting den gangen.

masse lykke til uansett hva du bestemmer deg for. :)

Jeg satt inn frysegg da småen var 5 mnd og ble gravid på 1. forsøket:-) Har nå to små gutter på 1 og 2 år.

Det har gått veldig fint med to tette, selv om det så klart var et tøffere svangerskap når jeg hadde en liten en å passe på. Men vi gjorde det slik at pappanen tok litt ekstra av permisjonen+ ferie så han var hjemme med mini de 4 siste mnd av svangerskapet.

Jeg ammet ikke så fikk starte opp kjapt, ingen venting bare å ringe inn:-)

Har fremdeles 2 egg på frys fra samme kullet hehe, tenker å prøve oss på de i løpet av neste år:-)

Hei!

Enig med de andre her! Vi startet opp da frøkna var 1,5 år, men ble ikke noe av de 6 eggene vi hadde på frys. Nå skal vi igang med nytt ivf, så hvis det funker på første blir det akkurat 3 år mellom. Synes det er nok jeg. Men er ikke sikkert det blir flere og vi er veldig fornøyd med å ha fått 1:-)

Trodde man måtte vente 1 år jeg, men det kommer vel an på hvor lenge man ammer og når man får tilbake mens!?

Lykke til med valget!.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...