*frøken*fryd* Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Var hos spesialist mandag i forrige uke i sammenheng med at min mor hadde hjerneblødning under et av sine svangerskap. Hadde da hatt skikkelig vonde "tak" nederst i magen i en ukes tid, og nevnte dette. Fikk da målt livmorhalsen min til 25mm og fikk beskjed om å holde meg helt i ro pga fare for for tidlig fødsel. Deretter var det tilbake til undersøkelse nå på mandag som var denne uken, og fikk målt livmorhalsen til 19mm. Har fortsatt disse "takene" som gjør forferdelig vondt i tillegg til konstante kynnere. Skal tilbake tirsdag i neste uke og måle igjen og evt legges inn... er bare 32uker på vei og er førstegangs, så er jo veldig redd! Noen andre som har vært borti noe lignende?
pergojenta*er blitt mamma :)* Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Hei sliter med kort livmorhals her og... oppdaget det tilfeldigvis på en ul kontroll for sjekk av forranliggende morkake.. fortalte jeg hadde masse kynnere og en del utflod og stikkinger i skjeden...fikk beskjed om livmorhalsen min burde måles.... viste seg den var 15 mm... var da i uke 29... fikk beskjed om jeg kunne regne med å føde snart... ble lagt inn for å få lungemodningssprøyte.... siden lungene til babyen var ikkje ferdig utviklet før i uke 34.... var livredd...er også førstegangsfødenede.... var på kontroll 2 uker etterpå.. da ble livmorhalsen målt til 5-11 mm... var veldig lite som holdt igjen.... Er kommet meg snart til uke 34 nå... på lørdag er jeg 34 uker... så den korte livmorhalsen min har holdt i 4 uker nå... er glad for hver dag som går nå... du kan gå lenge på den livmorhalsen... jeg har holdt meg mye i ro... lagt veldig mye... fikk beskjed om å gå, stå eller ligge var det beste... sitting gav mer press nedover.... Lykke til, det kommer nok til å gå bra
*frøken*fryd* Skrevet 3. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2010 hei! huff, skjønner godt at du var redd ja! den var jo veldig kort da=S men sååå bra at den har holdt så lenge;-) og nå som du er i uke 34, er du jo innenfor den "sikre sonen", så om gullet ditt skulle komme nå vil det gå kjempebra=)! men er så skremmende, spes når man er gravid for første gang og alt er nytt, også i tillegg får man sånne harde beskjeder=S men jordmor sa til meg at bare det å tenke positivt hjelper på, så det gjør jeg;-) (om det er for meg eller lillemor i magen vet jeg ikke da) hehe ja, får ta det med ro enda litt til vi da! blir spennende å se på tirsdag om den har holdt seg;-) masse lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå