Gå til innhold

Ammer fortsatt, og skal på fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer fortsatt morgen og kveld. Har aldri pumpet meg, og tror ikke jeg vil ha nok til å pumpe ut før jeg skal ut. Lurer på hvor mange glass vin/flasker øl jeg kan drikke, dersom jeg skal amme igjen kl syv neste morgen. og når bør jeg stoppe å drikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er jo å ikke amme den morgenen da... Når ungen våkner kl 7 står dere opp og finner frokost med en gang eller noe annet han liker veldig godt slik at han ikke tenker på puppen!!

Når man ammer så lite som du gjør er det pga kosen ikke melken som regel!!

Lykke til!!

Skrevet

Mini er veldig avhengig av den om morgenen, og er redd alt forsvinner dersom jeg hopper over en. Så lurer på hvor lenge før jeg må slutte å drikke?

Skrevet

Jeg pleier å regne 3 timer pr glass med vin. Da er jeg sikker føler jeg. Om jeg drikker mye, venter jeg kanskje enda litt mer. Men jeg vil kanskje anbefale deg å begynne litt tidlig, og slutte tidlig. Hvis du begynner 18, rekker du kanskje en 3-4 glass vin, hvis du vil amme igjen til kl 7. Jeg drikker ikke øl, eller drinker, så vet ikke hvor mange man kan drikke av det.

Hvis ungen er relativt nyfødt ville jeg vært 110% sikker på at all alkohol var ute før jeg ammet!! Men hvis ungen er over ett år, så føler jeg det holder å være nesten 100% sikker på at alt er ute av kroppen ;)

P.s jeg ammer morgen og formiddag jeg. Hvis jeg drøyer morgen ammingen litt, så pleier jeg å amme en 2-3 ganger i løpet av dagen. Er du redd melka forsvinner, må du bare amme mer, - for da lager du mer ;)

Kos deg på fest :)

Skrevet

Kos deg med å drikke litt du :) Det er ingenting som tyder på at det er skadelig for barnet om mor har litt alkohol igjen i kroppen når hun ammer. Spesielt ikke på et så stort barn. Min baby fikk nok litt alkopupp en gang i blant mens jeg ammet. Har du ikke vært på fest og drukket en eneste gang etter ungen ble født?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...