ticalinda Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Vi satte oss ned for å diskutere hva vi skal gjøre når lillesøster er kommet. Sjansene er store for at vi får komme på barselhotellet på Ullevål, men hva gjør vi med storesøster på 18 mnd? Hun skal i utgangspunktet passes av bestemor og bestefar, men vil det være en god opplevelse for henne å være på barselhotellet sammen med oss? Hele tiden? Bør pappaen reise hjem og være med henne, og gi henne så mye trygghet som mulig? Er det lurt at hun i det hele tatt kommer på besøk på barsel, eller vil hun syns det er rart å se mamma og evt pappa med ny baby, for så å måtte reise hjem med besteforeldrene feks? Hun er jo så liten, og jeg vet ikke hvor mye hun forstår av dette? Er det noen her inne som kan komme med synspunkter, tanker eller erfaringer så blir jeg veldig glad:)
Septemberdreng Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Jeg ville ikke latt bArnet mitt være hos besteforeldre mens jeg og mannen min lå med babyen på sykehuset. Da risikrere du at datteren din føler seg forlatt. Det vi har gjort er at jeg har ligget på hotellet med babyen et døgn og pappa reiser hjem til barna hjemme. Da får du bli litt kjent med babyen i fred og barna hjemme får ha pappa hos seg i den litt skremmende nye situasjonen.
scoobydo Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Vi har samme dilemmaet som dokke.. har en gutt på 16 mnd... han er nesten 17 mnd innen babyen kjem. Planen er at farmor skal passe han under fødselen. I begynnelsen tenkte eg at han skulle være md på pasienthotellet.. men trur egentlig ikkje at dt er en so veldig lurt likevel. Blir nok litt kjedelig for han der + at det kan nok bli litt travelt. Rekna med han kjem til og være heime med farmor første natta også at pappaen er heime etter det.. .har og tenkt og reise heim fra sjukehuset so fort som mulig om alt er greit. Trur ikkje at sønnen vår kjem til og tru vi har forlatt han av den grunn..
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Vi skal ikke ha noen av søskene med på barseltiden.. De får selvsagt komme og besøke i besøkstiden, men synes det holder. Sendt guttene vekk til hver av besteforeldrene, så de kommer til å storkose seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå