Gå til innhold

1-literregelen

Anbefalte innlegg

Babyen min drikker ca. 1100-1200ml mme hver dag. Han er to måneder og ei uke. Han har drukket over en liten siden han var ca. fire uker. Er litt nervøs for nyrene hans! Hvor akkurat er dette med én liter hver dag over lengre tid? Kan jo ikke nekte ham mat heller? Han bruker smokk, så han får dekket sugebehovet utenom også. Har prøvd å drøye måltidene og mengden litt. Men han vil virkelig ha så mye mat. Helsestasjonen har ikke kunnet gi meg noe ordentlig svar. Er det noen her som vet? Er jo lenge til han kan begynne med grøt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142271253-1-literregelen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker han opp alt, eller er dette mengden du tibereder?

Hmm... det sies jo at det er over tid det har noe å si hvis inntaket overskrider 1 liter, men hvor man setter grensa tildsmessig, vet jeg ikke.

Har du kontrollmålt mengden mme-pulver du har i en flaske? Det kan være at man ikke er nøyaktig nok. En strøken skje er ikke alltid en strøken skje (luftbobler inni pulveret). Se på baksiden av pakka hvor mye en skje skal veie, og så veier du din egen strøkne skje.

Tusen takk for svar! Han drikker så mye ja, drikker opp alt jeg tilbereder, og kunne drukket enda mer om han hadde fått. Og mengden pulver stemmer. Huff, jeg blir litt fortvila! Det er jo ingen som vet om det virkelig er skadelig at de får så mye.. Det er jo uaktuelt å la ham hylskrike i timesvis etter mat, og velling er jo også for tidlig. Uansett hva man gjør blir det feil og skadelig liksom.. :(

Spør helsesøster om du kan bytte til mme 2. Jeg sakser bare litt fra Flaskeposten her:

"ECO1 fra HIPP er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer."

Jeg tror også at jeg hadde sendt en mail til produsenten av den typen mme-pulver og spurt hva de foreslår at du kan gjøre. Se da under linken under for kontaktinformasjon:

"HOLDES OPPE: riktig tilberedning av mme

22:44 31.08.2009"

Fortell gjerne hvordan det går. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...