junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Har en gutt på 3 mnd og lurer veldig på når jeg skal få en hel natts søvn:)?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Det er veldig individuelt. Vi fikk ikke en hel natts søvn før han var rundt 6 måneder, rett før. Noe sover over før og noen sover over seinere.
abella Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Han sov gjennom min natt fra han var 3 mnd (fikk ett måltid kl 23). Da han ble 5 mnd begynte han å sove hele natten gjennom av seg selv og har ikke spist på natta siden det. Fikk da ca 1,5 porsjon fast føde i løpet av dagen. Men at de slutter å spise betyr jo ikke alltid at de slutter å våkne :-) Vi har vært ganske heldige, han sover stort sett ganske godt og forstyrrer som regel ikke oss hvis han våkner i løpet av natta. Men har hatt enkelte perioder med oppvåkning på natta. For oss har det stort sett vært i forbindelse med at han sover på samme rom som oss og ifbm sykdom (lungebetennelse).
Gjest eelis+kian Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Noen tenker på en hel natt som 5-6 timer, men i den forstand at babyen sover fra 19 til 07, det tok laang tid. Enda sover han sjelden rundt, 10,5 mnd. Sov så ofte du kan, det trenger du :-)
ღMadame_mim ღ Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Fra hun var 6 uker gammel. Sover fra ca 22-10. Begynner nå gradvis å legge enda tidligere. Hun er nå 5 måneder og har faktisk ikke våknet på natten en eneste gang etter det. Tidligste hun har våknet er kl 8 og det har hun kun gjort to ganger :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Hun sov ikke natten rundt første gang før hun var 9 mnd, men så har vi heller ikke stresset med noe avenning. Nå våkner hun 1 gang per natt (i 4-5 tiden), men ikke for mat. Vi tar henne bare opp i vår seng også sover hun til det blir morgen. Noen ganger til 6:30 og i de siste par dagene til 07:30/08:00. Men jeg har fått en del netter med søvn likevel, ved at hun har overnattet hos besteforeldrene innimellom. Det er gull verdt! Samsover du? Det gjorde at nattesøvnen min ble mye bedre. Hun sov mye bedre inntil meg. Det er klart jeg ble litt stiv og støl i kroppen av å ligge i knøvlete stillinger, men jeg fikk uansett sove bedre og lengre om morgenen.
NostraStoria Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Vår gutt begynte å sove hele natta da han var 1 mnd, så det er nok veldig individuelt.
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. september 2010 Vet jo at det er individuelt, men at det skulle variere så mye trodde jeg ikke:) Vi samsover ikke, han ligger i egen seng på eget rom.
Andrea3 Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 Har en gutt på 4,5 mnd. Han har sovet hele natta siden vi kom hjem fra sykehuset. Dvs fra kl 20-07 uten mat. Han sover i egen seng på vårt rom. Vi er bare så glade for at han sover så godt, han får mm og har ikke startet med fast føde enda.
assisi Skrevet 2. september 2010 #10 Skrevet 2. september 2010 hei. vår lille gutt på 10 uker startet å sove gjennom natta uten mat for et par uker sidne, altså 2 mnd gammel. nå sover han fra ca 2130 til ca 8 uten mat. noen ganger våkner han litt eller grynter. får da smokk og stryker ham på kinnet eller legger ham opp i senga vår. da sover han videre. men jeg har to barn til. eldste sov ikke natta gjennom før han var ca 6 mnd, mellomste var ca 3-4 mnd. så det er individuelt, men mitt inntrykk er at de starter å sove bedr eog lenger når de får grøt. min minste får mme, det gjorde ikke de største.
Sistah*G07*J09* Skrevet 2. september 2010 #11 Skrevet 2. september 2010 Storebror sov hele natta fra han var 3uker gammel (fra kl.23-08), flyttet sakte på legge tidspunktet etterhvert, så da han var 4mnd gammel sov han fra kl.19 til kl.08 Lillesøster har hatt noen hele netter inni mellom, men ikke noe fast. Hun er 10mnd imorgen!! men stortsett bare våken en gang om natten, får litt pupp og så er det natta igjen
2010 Mammaen Skrevet 2. september 2010 #12 Skrevet 2. september 2010 Lurer på det samme selv! Gutten vår har passert 3 mnd og våkner minst 2, oftest 3-4 ganger per natt enda. Håper at det reduseres til 1 gang snart :-) er TRØTT! Jeg fullammer han forresten, og forstår at det ikke metter så lenge som mme.
verdens heldigste mamma Skrevet 2. september 2010 #13 Skrevet 2. september 2010 Jeg tror ikke morsmelk eller erstatning gjør noen stor forskjell. Noen barn sover mye og andre sover lite. Jeg fremdeles i "sjokk" over at minsten (som kun har fått morsmelk) sov fra ca 22 til 5-6 allerede da han var 3 måneder. Trodde ikke det var mulig. Nå, 2 måneder senere kan han legges i 20-tiden og allikevel sove til 6. Fantastisk! Jeg selv, derimot sov min første hele natt da jeg var over året (stakkars mamma!).
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 2. september 2010 #14 Skrevet 2. september 2010 Min er godt over 9 mnd, og våkner fremdeles mange ganger i løpet av natta. Prøvde å legge ham på eget rom, men det funka dårlig. Nå legger jeg meg sammen med ham første gang han våkner etter at jeg har lagt meg, og da sover han faktisk mye bedre. Våkner han får han litt pupp og sovner igjen, og jeg slipper å stå opp... Tidligere var det morgen helst før kl. 4, mens nå sover han som regel til en gang mellom 5 og 6.30 (siste gang). Utrolig deilig etter nesten ett år med 3-4 timer søvn (og i tillegg 3 mnd med full jobb...). Han har nok dessverre arvet sin mors elendige sovehjerte :-/ Men er ellers en skjønn gutt, selvfølgelig!
Bassen&Spira <3 Skrevet 2. september 2010 #15 Skrevet 2. september 2010 Gutten vår sov rundt da han var ca 10 måneder :-)
husmus &2 Skrevet 2. september 2010 #16 Skrevet 2. september 2010 Hun har sovet rundt helt fra starten faktisk. Hun er nå 4 mnd. Legger seg kl 19.00 og våkner kl 06-07.00. Hun får nan. Vel, de aller første ukene så fikk hun nattmat, men etter at jeg sluttet å amme så har hun sovet rundt. Fantastisk. Nr 1 begynte ikke før han var 6 mnd. Da kunne en stort sett stole på at han ikke ville våkne.
Terese med to jenter Skrevet 2. september 2010 #17 Skrevet 2. september 2010 Den eldste min sov fra 20-07 da hun var 4 mndr, datteren min på 6 mnd våkner fortsatt mange ganger per natt for å få pupp, så jeg venter og venter på en hel natts søvn
Gjest Skrevet 2. september 2010 #18 Skrevet 2. september 2010 Fra den dagen vi sluttet å gi han smokk, 3-4 mnd, sov han minst 12 timer i strekk.
1gang09 Skrevet 2. september 2010 #19 Skrevet 2. september 2010 gutten min er 1år om 2uker og har vel ca 7 sammenhengende netter siden han be født:/ våkner hvertfall 2-4 ganger fra jeg legger ham kl 20.00 til vi står opp.
MathildeC Skrevet 2. september 2010 #20 Skrevet 2. september 2010 Eldste jenta vår er over tre år og sover fortsatt sjelden natten gjennom... Men vi har vel vært maks uheldige der kanskje! Yngste på nå 11 mnd begynte å sove rundt da hun var 9 mnd, men har dessverre sluttet med det igjen etter ferie, sykdom og diverse. Vi er tilbake til å gi henne 90 ml mme om natten når hun våkner opp en gang per natt.
Tyra01 Skrevet 2. september 2010 #21 Skrevet 2. september 2010 Hehe, det lurte jeg også på Tror det er veldig individuelt, hører mye forskjellig fra venner som har barn også. HS anbefaler i hvert fall ikke å begynne med avvenning før de er 6 mnd og begynner med fast føde. Vår gutt sov ikke natten gjennom før nå i sommer, 7 mnd gammel... Men vi har ikke prøvd avvenning i det hele tatt, han har bare sakte men sikkert avvent seg selv ett og ett måltid om natten. (Flaske) Så fra å spise hver 3. time fra han var født, sover han nå fra kl 07 til 07
Tyra01 Skrevet 2. september 2010 #22 Skrevet 2. september 2010 Oi, det var da litt overdrevet! Fra kl 19 til 07 i hvert fall, hihi!
Snupi27 Skrevet 2. september 2010 #23 Skrevet 2. september 2010 Sønnen vår begynte da han var ca 2 mnd å sove i 7-8 timer i strekk på natta.. det hendte han sov rundt og.. da snakker jeg om fra kl 22-6 om morgenen.. nå er han 3 mnd og gjør det samme.. han legger seg mellom 20-20.30 og våkner engang mellom 4-6 og sovner igjen til kl er rundt.7-8
Canari Skrevet 3. september 2010 #24 Skrevet 3. september 2010 Vår eldste er 3,5 år, og er ofte våken om natta enda, men det er mest at hun vi noen skal legge på dyna. Hun kommer ikke inn i senga vår og vekker oss alle sånn i allefall. Alle med barn som kommer inn til dem om natta kan ikke si at de "sover hele natta" og det tror jeg gjelder maaaaange, iallefall ifølge andre tråder her inne ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå