Mia2010<3 Skrevet 1. september 2010 #1 Del Skrevet 1. september 2010 jeg bare lurer på en ting.. vi fikk ei nydelig jente for 3 mnd siden:) jeg tenker mye på når det passer og bli gravid med nr to.. er det en fordel med to tette, dere som har fått det? jeg tenker litt på å bli gravid feks etter jul en gang..feks februar..hva tenker dere om det? Håper på svar fra noen med erfarning:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142271140-kan-noen-dele-sine-meninger-h%C3%A5per-p%C3%A5-litt-hjelp/
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #2 Del Skrevet 1. september 2010 Min mening er at man bør kose seg som ett-barns mamma en stund... Men så er jeg snart 5 barnsmor, så er vel litt farget pga det. Jeg har hatt 2 tette selv, og syntes det var et slit. (21 mndr mellom 2 og 3) Nr 3 var et "misfornøyd" barn som gråt en del og slet med amminga. Selv var jeg sliten etter fødsel, og følte at jeg aldri fikk henta meg inn. Selv om babyen sov en del ila dagen var jo nr 2 der. Og våken og aktiv og klar for litt mammatid. Nå derimot er det kjempemessig, de leker fint sammen og har stor glede av hverandre! Ventet lenger (3,5 år) med å få nr 4 og du verden så mye mer kos det var. Har virkelig fått nyte babytiden på en helt annen måte enn med nr 3. Selv om nr 4 også gråt mye, forlangte pupp så å si døgnet rundt, ikke tok flaske eller smokk, så var det en helt annen ro over hjemmet. Siden storesøsknene faktisk var "storunger" gikk det greit å forklare at mamma må amme, ligge litt med babyen osv. Ingen som kom og hoppet på hodet mitt og hylte etter oppmerksomhet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142271140-kan-noen-dele-sine-meninger-h%C3%A5per-p%C3%A5-litt-hjelp/#findComment-142271234
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #3 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg tror det er fordeler med både kort og lang tid mellom barna. Jeg hade planer om kort tid mellom fordi jeg har ei søster som er 14 mnd yngre enn meg, og som jeg har hatt stor glede av å vokse opp sammen med. Men så gikk det ikke slik at jeg fikk bestemme helt selv, og det har vært mange fordeler med at eldste er tre år eldre. Hun har hjulpet meg mye, og ikke minst er det mye hjelp i henne nå, når de er 6 og 3 år gamle. Hun underholder lillebror mens jeg lager mat eller sover en dupp (jeg er gravid igjen) Jeg tror du må finne ut hva tror du vil selv. Jeg har en bror som er ti år yngre enn meg også, og mamma har sagt at hun syntes det var enklere å ha to som lekte sammen enn en som maste på henne om oppmerksomhet hele tiden. Jeg tror det kan ha litt med personlighetene til barna (og kanskje alderen på mor) hvor bra eller ikke det er å få barna tett også, og det har man kanskje ikke så stor innvirkning på? Gutten min tror jeg er typen til å bli sjalu, og det hadde han vært om han var ett år da han ble storebror eller om han er 3 og et halvt, slik han blir nå. Han kommer til å sitte oppå meg når jeg skal amme, men storesøster gjør alt hun kan for å underholde han og hjelpe meg. Lykke til, hva du enn måtte bestemme deg for! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142271140-kan-noen-dele-sine-meninger-h%C3%A5per-p%C3%A5-litt-hjelp/#findComment-142273250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå