Gå til innhold

Jeg tok testen i dag, visste ikke at jeg var 7 uker på vei!

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig tok dere testen? Ved IKM?

Vi har "prøvd" i 2,5 år men har ikke fulgt så nøye med på EL ol. Jeg har antydning til PCO uten at det er bekreftet og har 30-40 dagers sykluser og tenkte derfor ikke noe over at menstrasjonen uteble. Testen i morges (tok den for "sikkerhets skyld" selv om jeg trodde den ville bli negativ) var klar og tydelig og jeg skal til legen fredag og få det bekreftet. Har dere fått det bekreftet av lege rett etter testen, eller ventet/venter dere til det var/er tid for kontroll?

Mange andre symptomer er på plass, litt kvalme, svimmelhet, trøtt hele tiden, ømme bryster, osv..

Det har ikke gått opp for meg at dette endelig har skjedd.. :)

Fortsetter under...

Hei:)

jeg er 8 uker idag. tok testen for 2 1/2 uke siden. samboeren min var 100% sikker på at jeg var gravid(hadde vist vært litt sint, og hadde mange andre symptomer)

Var hos legen på mandag. det eneste han gjorde var å sjekke blodtrykket, ta litt forskjellige blodprøver og fylle ut ett skjema.

Fikk vel aldri bekreftet at jeg er gravid. Legen syns egentlig at det var for tidlig å komme på kontroll, ha ville vel at jeg skulle vente til jeg var 12 uker på vei...

Jeg har tatt 2 tester å begge var positiv, å jeg har hørt at om en test viser positiv kan den aldri være negativ, men om den viser negativ kan den være positiv...

Hvor i norge bor du? ser vi er like gammel:)

Gratulerer så mye!

Jeg er i 8. uke og tok testen ett par dager etter IKM. Selv om vi var på vår 1. pp skjønte jeg at det var noe på gang rett etter EL - masse symptomer som jeg kjente igjen fra forrige svangerskap.

Min første kontroll er i min 11. uke - så det er i utgangspunktet ikke behov for noe kontroll før rundt den tiden.

Det går ikke opp for meg heller - planlegger å dra på tidlig UL i uke 12-13, for det var det som skulle til sist :D

Hei am86 og emilie! Og gratulerer til dere også :)

Jeg bor i Oslo - hvor bor dere?

Jeg skal til legen i morgen men vet egentlig ikke hvorfor, hehe, føler kanskje at det da er mer "virkelig". Kommer dere til å fortsette å gå hos legen eller tar dere kontrollene hos jordmor? Får vi dessuten innkalling til UL eller er det noe man bestiller selv?

klem

Hei am86 og emilie! Og gratulerer til dere også :)

Jeg bor i Oslo - hvor bor dere?

Jeg skal til legen i morgen men vet egentlig ikke hvorfor, hehe, føler kanskje at det da er mer "virkelig". Kommer dere til å fortsette å gå hos legen eller tar dere kontrollene hos jordmor? Får vi dessuten innkalling til UL eller er det noe man bestiller selv?

klem

Jeg bor i Bergen:)

Jeg måtte ringe til legen idag for å bekreftelse på at jeg faktisk var gravid....å det var jeg altså-han legen sa jo ingenting når jeg var der..

Når jeg skulle betale sa hun at gravide er gratis, nå når jeg kom hjem idag var det en regning i posten på 227.....(dette var på mandag,så de er jammen meg kjapt ute når det er snakk om penger)

de må vel ha gjort noe galt?

Annonse

Det må være en feil - Jeg ville ringt legekontoret og sjekket. Jeg var hos legen i dag og sa at jeg ikke skulle betale noe som helst. Tok en graviditetstest hos legen og en del blodprøver og skal tilbake på mandag allerede for førstegangskontroll, informasjon etc. Må visst velge sykehus for føden allerede nå i Oslo, i uke 10 kan det bli fullt og risikere å måtte reise til Fredrikstad!

Jeg og kjæresten har fortalt det til hver vår mor og de ble selvfølgelig overlykkelige :) Litt godt at de vet det hvis de skulle gå galt også. I tillegg fortalte jeg det til sjefen min i dag, selv om jeg hadde planer om å vente til etter 12. uke. Vi reiser på forretningsreise til uka og det legges opp til "et festlig lag", hehe, så jeg ville si ifra på forhånd så hun er klar over grunnen til at jeg ikke vil drikke. Men alle de andre vil nok gjette seg til det i løpet av turen og jeg klarer nok ikke å holde pokerfjeset (eller lyve for den saks skyld) hvis noen spør meg rett ut.

Ha en supertrivelig helg :)

Jeg var borte på legekontoret i dag, det var feil så hun bare makulerte den fakturaen...

vi har fortalt det til foreldrene våre.. har nesten måtte si det til noen venner også slik at jeg har noen jeg kan "være" med... samboeren min er på sjøen i 5 uker til....

Men jeg er ikke redd for å si det til folk, går det gale så gjør det det, bedre å få ett klapp på skulderen om det skulle skje..... Men selvsagt, det er helt uoffisielt.... Vurderer å si det til sjefen, men tror ikke hun blir så happy med tanke på at det er nettopp en annen som har sagt hun er gravid også..... hmm ikke lett det der... får vente i 4 uker til... da er jeg i uke 12:)

ha en fin helg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...