Gå til innhold

superundertøy til baby med atopisk eksem??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her har mildt atopisk eksem, har derfor fått råd om å ikke bruke ull innerst på kroppen. Prøvde med en strømpebukse i ullblanding (janus) en dag, men da fikk han flekker på beina iløpet av bare et par timer... Men hva er da best å bruke og hvor kan jeg få kjøpt det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ulls om har silke inderst og ull utenpå... eller heter det ull/silke?

nevøen min sliter med det samme og søsteren min bruker dette. Aner ikke hva merker som er best men tror hun kjøper dette på barnas hus.. hmm

kansje noen andre her inne har bedre info?

Skrevet

Eg brukte bomull/ull blanding på jenta mi i fjor, det funka. Fikk det i gave så er ikkje sikker på kor det er kjøpt, men trur det var cubus eller reflex... var stripete..

Skrevet

på cubus så har de ulltøy med bomull innerst og ull ytterst. Funker kjempe fint på snuppa mi som desverre har akkurat det samme problemet som din gutt.

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med det du spør om, men har et tips. Har selv atopisk eksem på hendene og det hjelper å smøre inn med pure lan 100! Det er rent fett og gir huden det den mangler!

Skrevet

Ja, men purelan er jo ullfett! Så viss han ikkje tåler ull, vil han ikkje tåle den heller...

Skrevet

tuuuuuuuuuuuuuuusen tuuuuuuuuuuuusen takk for svar alle:O) mange gode tips her ser jeg!!!! hihihi, takk og lov for denne siden iblant!!!;)) utrolig mye gode råd og mye kunnskap blant småbarnsmødre!!!

Skrevet

Det har nok ikke noe med å tåle ullfett eller ikke. Huden reagerer annerledes på ull stoff enn på en krem med ren ullfett. Det har noe med at når man blir varm og svetter litt i ullklær så drar ulla ut fuktigheten i huden, noe som igjen gjør den sår og tørr. En krem vil tilføre ny fuktighet. Men det kan jo være lurt å kanskje prøve seg forsiktig fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...