Gå til innhold

Influensa og feber under graviditeten... Flere? Er vel ingen fare..??

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt diare i ny og ne etter jeg ble gravid.. Og nå på mandag var jeg oppe på do hele natta med vond mage, heldigvis gikk det over, men natt til i går så kom sår hals og feber tikkende.. Ligger nå rett ut på sofan med feber, sår hals og rennende/tett nese.. Det er vel helt normalt å bli dårlig nå på denne tiden av året, men første gang jeg er gravid og har influensa.. Kan vel ikke være noen fare så lenge det går over av seg selv etter noen dager? Eller bør jeg kontakte lege? Googlet det og fikk opp råd om at man burde ta en vaksine, men det var vel kanskje i det svineinfluensan herjet for ett års tid siden?!

Fortsetter under...

Du har min sympati! Jeg har vært gjennom dette nettopp, og er fremdeles snørrete og pottetett i nesa... Som de over sier, så er vel det viktigste å sørge for at feberen ikke blir for høy. Utover det, så er det bare å ta det med ro. God bedring!!

Jeg føler med deg!!! Jeg har selv ligget helt slått ut nå i en uke. Hodepine, snørret nese og bronkitt. Har litt dårlig samvittighet for lille bebisen når jeg hoster så mye at lungene nesten kommer opp men ttror ikke det er skadelig... Håper bare at jeg blir frisk snart... Har måtte begynne å jobbe etter egenmld så jeg sitter på kontoret med en stabel av hodepinetabeletter, repsils og snørrepapir :)

Annonse

Det er visstnok farligere for babyen å bli overopphetet av feber en å ta paracet, på TV2 sa de at det vr økt sjangse for luftveisplager viss mor tok paracet i svangerskapet, men tror ikke forsiktig bruk av paracet er farlig, man tar jo liksom ikke en pakke til dagen når man er gravid ;-)

Har selv vært forkjøla 2 ganger i svangerskapet, og merker det sitter i lengre en normalt, men det er ikke farlig for babyen! :-)

bayen blir ikke overopphetet når mor har feber under graviditen, men hvis spedbarn blir det, da det er farlig! fordi babyer har ikke utviklet det å kunne svette som vi har. Og paracet er IKKE å anbefalle under gravidtet da barnet har risiko for å få astma og allergier. La kroppen selv få ut forkjølesen, paracet lindrer kun for mor, den hjelper ikke mot selve forkjølsen bare smertene. Så jeg slapper av, tar naturlig kostilskudd, drikker sitron vann og tar hodet under dampende saltvann for å løsne bihulene.. Dette fikk jeg råd av sykepleier på legevakta og det hjelper faktisk! Så vet dere hva, jeg klarer å døve smertene uten smertestillende for å ikke risikere at den lille får astma eller allergier. Er selv plaget av det så vet hvor forfærdelig det er :) Lykke til. Det beste du gjør for kroppen er å sove og hvile ut! Ikke farlig at vi er litt syke :)

Tusen takk for alle svar:)

Heldigvis ga feberen seg ganske fort,så var nok ingen fare. Hadde vel ikke vært så bra å gått med veldig høy feber i alt for mange dager,men som regel så ordner kroppen opp av seg selv ja!

Og prinsessegull, du har helt rett i at sitronvann hjelper! Jeg har drukket masse vann med mange sitronbåter oppi, og jeg tror faktisk det har gjort underverker:) Fikk høre i går at paracet ikke var så bra likevel,så har ikke tatt noen fler siden onsdag kveld, har heldigvis bare tatt to og ingen flere denne gangen:)

God bedring til alle som er plaget av influensan som herjer rundt i landet nå, beste medisin er rett og slett å drikke masse sitronvann og slappe av ja=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...