Sesilia Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Har veldig fødselfokus for tiden, kjenner jeg, har 3 uker til termin i dag... Og har nettopp begynt å lese litt om lamazemetoden (avslapping og pust). Noen som driver og øver på forhånd? Det har slått meg som utrolig lurt, gjorde ikke det sist gang, så håper det hjelper meg å bli bedre forberedt denne gangen...
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Jeg har også et veeldig fødselsfokus for tiden, 3 uker igjen på meg også. Prøver å tenke bevisst på pusten; inn og ut og jevnlig og lyd med leppene bla bla... Jeg sovnet, og det med 3 høylytte damer på druen i samme rom. Ble vekket til en fantastisk middag. Dog tror jeg ikke jeg klarer å sovne under fødsel!! Men at det er beroligende, det tror jeg på. Kjenner jeg til tider er svært tungpustet og får ubehag i mellomgulvet. forsøker å trene på pusten samtidig som jeg hører på klassisk musikk, eller tar meg en god dusj. Hva går lamazemetoden ut på?
Sesilia Skrevet 1. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2010 Den beroligende delen er noe av det viktigste under pusting/avslapping - når man er avspent i de andre musklene jobber livmoren bedre og motsatt, npr man spenner seg jobber man mot livmoren... Er litt det lamaze går ut på, tror jeg, driver og leser litt om det på internet bare (på feks lamazemetoden.no), leser litt om forslag til pusting og hvordan du kan trene på å slappe av/avspenning av musklene... Så god du er som trener! Jeg har i grunnen nettopp begynt å aktivt trene, hehe, litt mer avslappa denne ganga kasnkje... Men håper jeg blir bedre forberedt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå