Gå til innhold

Hei..lurer på om det e fler som tenker som oss...

Anbefalte innlegg

Har ikke vert her inne på en stund,har rett å slett hatt heilt pause.Eg venter mens 11 12 sept,og skal da begynne på progynova,vi skal ha tin forsøk.4 innsett blir dette.

Vi har begynt å tenke litt på å bli fosterforeldre..på fredag hadde vi hjemmebesøk fra fosterhjemstjenesten,2 veldig hyggelige damer=)

De mente vi stilte godt til å komme med på PRIDE kurs i oktober.

Vi vill helst ha et lite barn helst under 1 år,vi kunne tenkt oss og adoptere..blir en spennende høst..men håper jo mest av alt at det går bra me 4 innsett..Noen fler i samme båt???

Fortsetter under...

Hei!

Nå har vi en liten etter ivf-forsøk og skal prøve på en til. Men uansett hva som skjer skal vi helt klart bli fosterhjem eller beredskapshjem. Jeg er mest gira på det første, men vi får se. Vi har snakket om det i mange år så det er planen etterhvert. Men det anbefales å ha foster-/beredskapsbarn som er yngre enn sine egne (eller mye eldre, men vi er ikke klare for ungdommer med det første), så blir nok noen år til.

Så spennende at dere er i systemet. Har lest om flere som har ventet opp til 2 år før de har blitt fosterhjem, så er bare å hive seg rundt;-)

Lykke til med forsøk og Pride!!

Hei dollypopp!

Så gøy at du svarte på innlegget mitt=)Og så gøy å høre andre som også er i "samme" båt.Har dere hatt pride kurs?Gleder meg hører det skal vere veldi lærerikt..Har vert inne på føsterhjems forumet..men følte folk va veldig negative der inne..De la godt frem at å ver fosterhjem er ingen dans på roser..men det seier seg egentlig sjøl..er mange i systemet..og mange forskjellige barn.

Noen eg kjenner syns det er egoistisk å bli fosterhjem visst det viser seg at vi ikke får barn skjøl..men den ser ikke eg,når ønske etter å få barn er så stort,er det jo fint å kunne hjelpe barn som trenger oss..hva synes du?

Hei:-)

Vi har ikke vært på kurs. Blir nok ikke før om noen år da vi fortsatt bor i leilighet. Men har lest en del om prosesse.

Egoistisk? Ja hvis man kun gjør det for sin egen del, men det handler jo om å gi noe til noen som trenger det. Selvfølgelig gjør man det for sin egen del også, men det handler også om at man vil dele omsorg og kjærlighet. Hvorfor får man egne barn da? Det blir jo samme prinsipp. Noen sender penger til Afrika mens andre hjelper barn her hjemme....

Planen vår er at jeg skal jobbe 50% og være hjemme og ta meg av våre biologiske- og fosterbarna 50%. Er ikke sikkert det er så lett men.

Har dere snakket med de om hvordan det blir hvis dere får egne barn? Sånn jeg har fortstått det ser de helst at egne barn og fosterbarn ikke er på samme alder.

Hei ijen!

Er helt enig me deg,men disse som har sagt de syns det er egoistisk vet heller ingenting om ivf prosessen eller hvordan det er å faktisk kanskje ikke kunne få egne barn..for de har barn kommet helt av seg selv.Vi har ingen egne barn.hvor mange barn har dere?

Vi har 1 barn. Hadde et neg AIH i april-07 og ble gravid etter 1. IVF nov-07:-)

Nå har vi hatt 4 fryseforsøk, 2 avbrutt og 2 neg. Skal igang med nytt IVF i nov.

Dere da?Holdt på lenge?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...