Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Kan noen se hit? (returnering av varer til nettbutikk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte 2 bukser i størrelse 40, og 3 cardigans i størrelse L hos Gina Tricot sin nettbutikk. I dag fikk jeg klærne i posten, men det var bare den ene cardigan som passet, rester er aaaaaaaalt for stort. Jeg hadde på forhånd hadde tatt nøyaktige mål slik at jeg skulle slippe å returnere dem, men målene som var oppgitt på siden kan umulig stemme. På grunn av at klærne var for store måtte jeg inn på mailen min å hente ut returskjema. Der står det at varer byttes ikke?!?!? Hva gjør jeg da? Har jeg kastet 1000 kroner ut vinduet og sitter her med klær jeg ikke kan bruke?

Jeg har sendt mail til kundeservice, men ikke fått svar enda.

Skrevet

så langt som jeg har forstått har alle kjøp et 14 dagers angrerett så fremt det ikke er på salg,da tror jeg det er andre regler som gjelder.

du skal ha krav på å få sende de tilbake.ta kontakt med forbrukerrådet,kanskje kan de hjelpe deg om de ikke svarer deg

Skrevet

Det er bytte og returrett på alle varer som ikke er på salg eller bestillingsvarer. Dette SKAL da stå på siden på hvert produkt om det er bestillingsvare eller salgs vare. Ellers har de ingen ting å komme med.

Skrevet

HI her.

Jeg har fått et skjema jeg skal fulle ut dersom jeg ønsker å returnere varen. Problemet er jo at jeg vil ha klærne, bare i en annen størrelse. Det var derfor jeg begynte å lure når det står: "Varer byttes ikke".

Må jeg returnere varene, få pengene igjen, forså å bestille de samme varene i en mindre størrelse?

Skrevet

Når jeg bestiller varer på nett får jeg alltid tilsendt skjema om angrerett sammen med varene. Skjemaet er laget barne - og likestillingsdep. og er allerede fyllt ut av selger. Du har 14 dagers ubetinget angrerett. Melding om bruk av angreretten må gis selger innen fristen og kan gis på hvilken som helst måte. Du bør sørge for at dette dokumenters (kopi av brev, ev. mail).Ved kjøp over nett må du selv dekke returkostnadene. Ring forbrukerrådet på tlf 815 58 200 om du trenger hjelp. Eller les på www.forbrukerportalen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...