Gå til innhold

Noen over 40 her??

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:))

Æ e ei dame på 41 år som vente mitt 5 barn i april neste år,lure på om det e flere av oss. Har endel mensmurringer nå,og e veldig kvalm(e 7 pluss 1 i dag) Håper bare det gir seg snart. Har dårlig matlyst og det e ikke noe bra da. Men får i meg endel mat,e ikke like ille hele dagen. Jobber som nattevakt,og lure på om det e så lurt nå? Noen med erfaring?? Har ikke vært kvalm med noen av de andre barna,har 4 gutter fra før. Kanskje det blir ei lita jente nå da??

E veldig takknemlig for alle svar æ kan få.....

Tror også æ kan få tidlig ultralyd da æ e såpass gammel...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142270293-noen-over-40-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen!!

Synes det e fryktelig synd at ingen kan svare mæ her inne. Synes dokker æ e for gammel kanskje?? Ønsker svar fra dere uansett. Føler meg veldig ung iallefall. Vær så snill å svar mæ på spørsmålene æ har om ikke annet da:))

Hilsen fortvilet........

Hei, tror ikke det er så mange som har sett inlegget ditt med tanke på overskiften :) Er nok ikke mange på din alder som er gravide her inne! Jeg er selv 22, og synes kanje 40 er ganske sent å få barn, men det er jo individuelt! Om du har energi og overskudd til å være småbarnsmor er det jo fantastisk (:

Jeg har ganske like symptomer som deg. Jeg er nå konstant kvalm, og håper det er et tegn på at det er ei jente ;) Da har svigermor blitt glad hvertfall, for hun har bare gutter! Ønsker deg masse lykke til, og hvis du vil prate med adre på din alder kan du jo prøve deg på "Gravid-moden alder" på forumet (: Ellers tror jeg de aller fleste her inne er åpensinnet og ikke tenker negativt på grunn av alderen din, så lenge du er frisk og rask (:

Glemte å svare på det med nattjobbing. Tror ikke det er så lurt! Du har krav på tilrettelegging om du er nattevakt, og om du ikke får det av jobben får du svangerskapspenger helt fram til du går ut i permisjon! Jeg er sykemeldt nå men må nok over på svangerskapspenger da jobben min er lite gunstig som gravid! Snakk med legen din så får du hjelp (:

klart en kan jobbe natt fordi om en går gravid.

jobber selv natt nå, og gjorde d også med første ungen , fikk ingen problemer med d, jobbet så lenge jeg skulle uten en eneste sykemelding , d viktigste er å ikke slite deg ut, å få nok av søvn.

Har ikke tenkt å forandre noe på arbeidstiden min hvertfall

Hei :) Jeg kan dessverre ikke uttale meg hverken om kvalme eller nattevakt. Men i forhold til oppkast er jo det viktigste å få i seg væske, sånn at du ikke blir dehydrert. Hørt at noen syns farris med eplemost er godt når man er kvalm, men jeg aner ikke selv.

I forhold til alderen din skal du vel få tilbud om tidlig UL og eventuelt fosterdiagnostikk, hvis jeg ikke tar helt feil. Ring legen din, og hør med ham/henne.De vet garantert bedre enn noen andre her inne på BIM. :)

Lykke til!!

Annonse

Det er mange som jobber natt når de er gravide, og som regel går det helt greit! Kjenner andre som også gjør dette, men om man ikke vil har man krav på tilrettelegging. Når noen har passert 40 og er gravid er det jo lurt å ta noen forhåndsregregler for å forsikre seg om at alt går bra :) Er jo ganske fantastisk i seg selv å bli gravid i en alder av 40 syns nå jeg!

Synes det er tøft av deg Jentå.. som jobber natt og ikke faller for det store hysteriet! Synes det er LITT for mye tilrettelegging og mas om hva man skal og ikke skal gjøre som gravid! Jeg jobber kveld og hadde lyst til å fortsette med dette, men sjefen ville ikke ha meg i jobb på grunn av risiko. Ikke på grunn av kveldsjobbing, men på grunn andre faktorer. Synes det er greit å bli tatt litt vare på, istedet for å være nødt til å kjempe seg gjennom systemet for å få det man har krav på.

Hei på deg og tusen takk for svar:) Joa det går helt greit,men ønske å bli kvitt kvalmen snart og kjenne på det å være gravid på en helt annen måte. E ikke riktig like ille hver dag,men ihvertfall annahver. Skal snakke med legen den 15 sept,da jeg skal på min første kontroll. Har en veldig grei lege,så regner med han forklarer for meg ka æ har krav på og ka æ må ta av forhåndsregler.

Fikk foresten ny sambo for 6 år sia,og det e han som e far til den minste min fra før,derfor har vi forsøkt å få en til isammen de siste 4 åra. Håper alt går bra,og håper likedan for alle dere som har vært så snill å svare mæ her.

Vi snakkes utover ukene.

Hei!

Jeg er ikke over 40, men 39 år. Var gravid for 3 år siden men da døde barnet i magen i uke 12. Har fra før en datter på 19 år. Har jobbet mye turnus inkludert natt. Natte jobbing er ugunstig med mindre man er B-menneske. Det gir økt risiko for spontan abort og økt kvalme, om man skal tro forskings resultatene fra USA. Oppdaget for 6 dager siden at jeg er gravid igjen, uke 9 i dag! Lykke til! Snakkes kanskje... ;-)

Hei på deg!

Huff da,det var trist at du mistet for 3 år siden,men skal krysse fingrene for at det skal gå bra for dæ no. Vet du foresten ka æ har krav på iforhold til fødselspenger,evt sykepenger hvis æ finn ut at æ ikke orke å jobbe natt noe lenge? Og vet du om æ har krav på tidlig ultralyd når æ e 41 år? Vi har planlagt sydentur i høstferien,tror du at det går bra så tidlig i svangerskapet? E jo bare 11 uka på vei da vi evt drar dit. Kan vel be om å få ultralyd noen dager før vi drar sånn at æ vet at alt e bra da? Mye æ lure på selv om æ har 4 barn fra før. Glemme så fort sjø.

Ønske dæ masse lykke til,så håpe æ vi snakkes snart.

På forhånd takk for svar:))

Klem fra

Hei!

Du har krav å tidlig ultralyd, ca uke 12, om du ønsker. Du kan prøve å få ultralyd tidligere, men det er rundt uke 12 de kan se om det evt er noe galt med fosteret, tror det hovedsakelig gjelder down syndrom, men er ikke sikker. Om du ønsker skal du også få muligheten til fostervanns prøve. Ellers er jeg usikker å om det er andre undersøkelser du kan få. Det er også vanlig med noe tettere oppfølging under svangerskapet, da det anses som økt risiko når man er over 38 år.

Så sant du har fast turnus, enten det er vikariat eller fast jobb, så har du krav på sykepenger hvis legen sykemelder deg. Fødsels penger tror jeg ikke man kan få før fra 3 uker før termin, (ikke helt sikker på om det er 3 eller +/- noen uker). Det jeg derimot er ganske sikker på er at hvis du ønsker, så skal arbeids giver tilrettelegge arbeids tid og oppgavene dine under svangerskapet.

Jeg har første kontroll neste torsdag og ultralyd tirsdag om tre uker...

det blir både sennende og skummelt synes jeg, men jeg gleder med mest! Snakkes!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...