Gå til innhold

vedr barneseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vugge, men før eller siden så må vi jo ha grindseng også.

Lurer veldig på om jeg skal kjøpe brukt ikea grindseng på finn til 300,- hvor man kan stille bunnen i 2 høyder. Er det bra nok? Er veldig i tvil på om jeg kommer til å angre på at jeg ikke har spandert på meg seng med justerbar side. Bør vi ha det?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg tenker som så at fixe sengelösninger i all äre, men jeg tror jeg vil synes det er morsomt å kunne ominnrede rommet til lillen når han blir såpass gammel at han kan bruke vanlig seng (evt da sprinkel der man tar bort siden), og så kan det jo komme flere barn underveis som også har bruk for sprinkelsenga. Så jeg synes det holder med sprinkelseng der man kan justere höyden på madrassen. Er litt usikker på om det var det du lurte på, men dette var i alle fall mine tanker om emnet ;-)

Skrevet

tja, det jeg lurer på er om det er veldig viktig å kunne senke ene siden på sengen eller om en Ikeaseng hvor man kan justere bunnen i 2 høyder er godt nok. Finner ingenting billig med senkbar side skjønner du.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men hvorfor skal man senke siden da? For å lette löftinga av barnet kanskje....hmm...nei jeg aner ikke jeg. Tror ikke det er så viktig! Hadde heller kjöpt en seng som sto til budsjettet og så kanskje få kjöpt flere ting man har lyst på enn å legge masse penger på en seng som har en funksjon man egentlig ikke er sikker på om man trenger/hva man skal ha den til ;-)

Skrevet

Du har kanskje rett, ellers så er det visst for når barnet blir større og selv klatrer opp i og ut av sengen.

Skrevet

Tja, det er jo ikke noe must- mange som går direkte over fra vanlig sprinkelseng til juniorseng også. Vi kjøpte Ikea Hensvik-sengen på tilbud til 300 kr i vår- den er jo veldig fin og m justerbar side- og fullpris ligger vel på rundt 800 mener jeg å huske? Ikke så altfor gæli det heller da, men som sagt- vanlig sprinkelseng duger i massevis det også, og det er jo gjerne ikke før de blir over 2 år gamle at man får behov for den nedfellbare siden eventuelt=)

Skrevet

Sånn, da har jeg kjøpt og hentet en pent brukt Hensvik seng til 400,-. Sier meg fornøyd med deg tror jeg. Enda en ting som er unnagjort.. deilig :-)

Skrevet

Jeg har justerbar bunn i 2 høyder, men sidene er faste og kan ikke flyttes. Denne sengen har jeg arvet av en nabo, som har brukt den til sine 3 barn og jeg har brukt den til mine to og skal bruke den en siste gang nå...

Det har ALDRI vært et problem at ikke siden kan gå opp og ned, for når jeg har flyttet bunnen ned, så har det vært fordi ungene har begynnt å bevege seg oppover ( reise seg osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...