Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har det?

Hva gjør dere med det? Når fant dere det ut? Hvor stor er babyen estimert til å bli?

Var hos jordmor i dag og hadde +1 sukker i urinen :( Så skal spise uber sundt i dag, og ingenting etter kl 24, og så til legen i morgen med ny urinprøve og hvis jeg fortsatt har sukker i urinen skal jeg ta glukose belastningstest..,.. Dette er noe skikkelig dritt!!!!! *nervøs*

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk plutselig utslag på sukker i urinen i uke 37, og skulle til sånn glukosetest. Men to dager senere var det ingenting likevel. Så det kan være at du bare "hadde en dårlig dag" også, som legen sa til meg :)

Skrevet

Jeg har Sv.diabetes. Hadde det i sist svangerskap også og min datter veide 4,4 kg og kom 3 uker før termin. Så hun ble ei stor jente pga sv.diabetesen. (Men da fikk jeg påvist Sv.diabetes seint i svangerskapet og passet ikke akkurat på hva jeg dytta i meg den gangen.

I uke 12 fikk jeg tidlig påvist Sv.diabetes denne gang. Da tok jeg glukosebelastning siden jeg hadde det sist. Og jeg tenkte med en gang: Å nei, nå kommer jeg til å få et stort barn til. Noe som er vanlig med Sv.diabetes. Har vært flinkere med å spise sunnere og heldigvis ikke hatt så mye kick på diverse denne gangen, men skal sies at jeg har skeia ut en del nå i sommer og spist en del is og kosa meg litt ekstra.

MEN, alt virker bra hittil. (Er 32+3 i dag) Og kom hjem fra UL i stad. Snuppa i magen veier litt over 2 kg nå og hvis hun nå vokser normalt fram til termin så vil hun bli rundt 3800 gram. Men disse målingene skal man ta med en klype salt. Og det er disse ukene og fram til termin disse bebisene kan bli store. Så til tross for at jeg har Sv.diabetes denne gangen også, så ser det ikke ut til at hun blir like stor som storesøster da hun ble født. Men det blir spennende.

Så om det skal være at du har fått Sv.diabetes, så blir du tett fulgt opp. Pass bare på å få i deg minst mulig sukker i kost og drikke og drikk masse vann og det spise sunt.

Mange som ikke har denne Sv.diabetesen som får føder store barn også.

Masse lykke til:=) Det er ikke så ille å ha Sv.diabetes egentlig. Bare passe på litt ekstra med å spise sunt og måle blodsukkeret jevnelig. (Litt mer styr da), men det går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...