fastelavens_bolla! Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 dere som bare har gitt mme til deres barn, hvor ofte og hvor mye ønsken h*n og spise i døgnet. står at de skal spise 6 ganger i døgnet. 80-150 ml ca. han minsten her spise bare 80 men vil gjerna ha mat igjen etter 2 timer. klarer å drøye han til 3. går det seg kanskje til med større mellomrom etterhvert hvor han spiser mer eller må han tvinges til å vente?
<3Minesmå<3 Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 jeg har en gutt på 2 mnd som drikker mme. han drikker 120 ml hvert måltid, hver 3-4 time. men det er veldig forskjellig på kveldstid, for da kan han spise mye mindre å så ha lyst på igjen etter 1.5/2 timer. Hvis jeg skal drøye et måltid, ca en halvtime-time lenger så bruker jeg f.eks å skifte bleie på han først, leke litt me han på stellbordet osv. (ikke hvis han gråter fordi han er sulten da selvfølgelig) da går tiden litt å han spiser mye mer og har derfor ikke et stort behov for mat igjen før det som regel har gått 3 timer. Jeg har ikke mye erfaring med dette da jeg er førstegangs. men jeg ville ikke ha tvingt han til å vente hvertfall.. synes det høres litt kjipt ut Men uansett lykke til
<3Minesmå<3 Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 og de spiser nok mere jo eldre de blir, og ikke alle babyer på samme alder spiser like mye, kanskje de spiser mer også eller mindre
prinsesse stilig Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Hei! har en på snart 2 mnd og han spiser alt fra 60-130 ml til hvert måltid! Han får mat hovedsaklig hver 3 time, men av og til før. Om natta sover han gjerne fra 23-24 til mellom 05-07. Men han går fint opp i vekt og er blid og fornøyd, og klarer ikkje å få i han mer når han spiser lite! Men han får mat når han vil ha mat, kan og klare å drøye det, men spiser ikkje mer av den grunn!
fastelavens_bolla! Skrevet 1. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2010 så om han får flaske 7-8 ganger om dagen og spiser 80 ml de gangene så gjør ikke det noe? han nekter å vente 4 timer mellom hver gang han får mat oxo på natten enda.
<3Minesmå<3 Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 om han går opp i vekt å er blid og fornøyd så gjør det ingenting men han er jo ikke gamle gutten enda, mye som kan endre seg
prinsesse stilig Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Hvert barn er inviduell, det som står på pakken er bare veiledende! Så så lenge barnet er fornøyd og at han legger på seg er det det som teller! Hvis du lurer kan du gjøre som meg, jeg er innom helsestasjonen ca 1 gang i uka og veier han (de har en vekt ståenes ute). Og han går jo opp i vekt! Gir han også vann innimellom, hjelper mot hard mage og han er tørst uten å være sulten!
fastelavens_bolla! Skrevet 1. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2010 takk for svar lettet mye bekymring:)
prinsesse stilig Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Kjenner meg igjen, og har vel lest meg opp til det meste, jeg synest minien drakk lite til hvert måltid, men kan ikkje tvinge han til å spise heller (ikkje det at det går, for det spyttes bare ut). Men i henhold til vekstkurver jeg har sett og rett og slett egen vurdering har han det bra med det han får.. Så får vi se hva HS sier på kontrollen!
Hanna30 Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Min spiser 135ml 8-9 ganger i døgnet. Han er to måneder og en uke. Hadde ikke gått med bare 6 måltider her nei!
assisi Skrevet 2. september 2010 #11 Skrevet 2. september 2010 Hei. Vår lille gutt på 10 uker har fått ca 7 porsjoner a 120 gjennom dagen. For et par uker siden begynte han å sove natta gjennom uten mat, og nå får han derfor større og færre porsjoner for å opprettholde døgndosen. Nå drikker han ca 8 dl fordelt på 6 måltider. Første måltid kl 8 og siste klokka ca 2030/21 før natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå