Gå til innhold

Når prøve på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter MA, hvor lenge skal vi vente før vi prøver på nytt? Tok medisinsk abort i går etter nesten 3 uker med blødning og Blighted Ovum konstatert på 2 ultralyder. Var bare 8 uker på vei så føler nesten ikke jeg har mistet, bare at mensen kom innmari sent og varte lenge.

Leser litt ulik informasjon, og legen sa ikke noe spesifikt, annet enn at jeg måtte avstå fra sex i en uke. Noen steder står det at man bør vente 3 mnd, andre plasser står det "kjør på". Har lyst til å bare fortsette der vi slapp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi venta en TR. Men har hørt ei venninne som fikk beskjed om å vente to.

Vi avsto fra sex til jeg hadde sluttet å blø etter utskrapingen, for å unngå infeksjoner. Det var ihvertfall det det sto i skrivet jeg fikk med meg hjem fra sykehuset.

Ettersom du nesten ikke føler som om du har mistet så skjønner jeg godt at du bare har lyst til å kjøre på... Samme tenker jeg. Jeg gikk lenge med det døde "egget" før ultralyden, slik at jeg på papiret liksom skulle vært 18 uker på vei. Men ettersom vi var forberedt på det verste, og fordi det ikke hadde utviklet seg nesten noen ting så syns jeg liksom ikke jeg har mistet noe barn. Er jo ikke moro, men vi vil bare kjøre på så godt vi kan igjen. Så jeg er veldig ivrig på at det skal bli fredag, har IKM da... :)

Skrevet

"du får vænte te freddan" ;-)

Håper dere lykkes da.

Hadde magefølelse fra uke 5 og har jo da egentlig brukt 3 uker allerede på å tenke at livet går videre. Skal tilbake på fredag for å få bekrefta at HCG er på tur ned, så kan høre da om de har noen anbefalinger. En venninne av meg fikk beskjed om å ikke vente, men fortsette å ha sex etter hennes SA (altså etter blødningen) for man var visstnok mer mottakelig like etter en abort. Ikke vet jeg. Men tviler vel for at vi innfører strengt regime på kondom og avholdenhet. Det som skjer får skje...

Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp vært inne til utskrapning pga blighted ovum. Anbefalingene fra sykehuset var å vente til etter første menstruasjon før vi prøver å bli gravide på nytt. Det var best for kroppen om vi ventet til etter det. Samleie måtte vi vente med til blødningene var over pga. faren for infeksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...