Mor til en godgutt + en spire Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Har skrevet et tidligere innlegg om at sønnen min skriker i søvne og noen sa jeg måtte sjekke ut kiss kidd... og nå har jeg lest om kiss kidd og tror kanskje han kan slite med noe i nakken.. mange symptomer stemmer, men noen av symptomene er jo veldig vanlige for babyer.. Men gutten vår ligger som en sånn banan i senga når han sover som er et typisk symptom, jeg tok det opp med helsesøster på sist barseltreff at han liksom legger underkroppen mot en fast side og ligger skjevt hele natta, men fikk aldri noe skikkelig svar, han har jo vært sånn lenge nå og snur seg bare tilbake når jeg "snur" på han... Han har også tidligere vært å sjekket den ene siden for umoden hofte, men han hadde vist blitt bra... Yndlingsside har han hatt siden han var født, må drive å snu hodet hans når han sovner.. men yndlingsside er jo også vanlig hos små barn.. Ellers er det myyyye gulping og skikling... Siklingen er godt over gjennomsnittet normalt sa de på hs.stasjonen, men han får sikkert tenner tidlig sa de.. hmmmm, det rinner jo ut og det kan gå 2-3 bodyer om dagen, har nå begynt med siklesmekke døgnet rundt, har brukt det siden han var 2 mnd ca.. Men han er en rolig gutt ellers, blid og fornøyd, han er flink å holde hodet oppe når han ligger på magen og flink til å gripe leker, putte i munnen osv.. At barna henger etter på disse områdene er jo også symptomer, men de har han ikke... Tenkte kanksje å få fysioterapeut til å sjekke han på helsestasjonen.. Bedre å sjekke enn å gå å lure.. Har noen erfaringer med dette? Andre med unger som ligger som en "banan" i senga? Takknemlig for alle svar, kjipt å gå å fundere på dette..
prinsesse stilig Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Hei! Her ligger minien og mye i banan og presser hodet veldig mye bakover når han blir holdt. Han er også veldig urolig når jeg mater han! Har ikke hørt med HS, men tok direkte kontakt med manuell terapaut for time! Så jeg skal inn i morgen for å sjekke om det er noe ellr ikke!
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 1. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2010 ok, din gutt har jo også noen typiske symptomer da... Får håpe dere finner ut av det om det er noe Det er ikke manuell terapeut her i byen, så jeg må kanskje til fysio spesialisert på barn.. F¨år sjekke ut og bestille time kanskje.. Kanskje du kunne ha opdatert om terapeuten sier noe om den banan liggestillingen?
prinsesse stilig Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Skal oppdatere etter jeg har vært der og si hva han sier om det! Lykke til, ville ihvertfall ha hørt med en fysio!
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 1. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2010 Supert! Og takk for det, skal høre med fysio
Vicky 83 Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Hei! Vi har en gutt med KISS/KIDD. Han er nå tre mnd. gammel, blir snart fire. De første seks ukene var et rent mareritt. Gutten skrek og skrek og skrek, jeg følte at han ikke hadde det bra og opplevde meg selv som en dårlig mor. De første fire ukene sov han bare noen få timer tilsammen på natten, og om dagen sov han kun hvis vi satt og holdt han. Men dette var langt i fra det verste. Det verste var ammingen. Jeg slet mye med såre brystvorter, tette melkeganger og brystbetennelse. I tillegg hadde jeg en gutt som det bare ble verre og verre å få til å spise. Han var helt umulig. Hylte og skrek allerede før han kom i armene mine. Fektet med armene, sparket med beina og kroppen stod i bue. Det sier seg da selv at det er langt i fra kos å amme når jeg samtidig hadde veldig såre brystvorter og gruet meg til å legge han til. Og han skulle ha mat hele tiden, og ble aldri ferdig. Satt med han nesten hele døgnet og var skikkelig misunnelig på min mann som kunne gjøre husarbeid. Da han var fire uker hadde vekten hans gått under fødselsvekten, og vi fikk beskjed om å gi litt tillegg. Da fikk vi sovet litt mer på natten. Etterhvert kuttet vi ned på MME. Da han var blitt seks uker ga jeg opp ammingen og begynte å pumpe istedenfor. Fikk da time hos fysioterapaut to uker etterpå som konstanterte at han hadde KISS.Fra da av har vi gått til både fysioterapaut og kiropraktor hver uke. Da vi kom til fysioterapaut var det tydelig at han hadde favoritttside, og han hadde blitt helt flat på ene siden av hodet. Han gulper mye, men vet ikke om det er mer enn normalt. Han har også ligget etter når det gjelder å holde hodet. Nå er han ganske bra, og vi har trappet behandlingen litt ned. Ta dere en tur til kiropraktor eller fysioterapaut! Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite! Det er viktig at KISS/KIDD blir behandlet når de er baby.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Her er det ikke tvil om at det er kiss/kidd han har. Han har favorittside, er flat på ene siden i bakhodet, er litt sent ute motorisk,sikler masse,vrir seg til en side når han ligger, har vondt for å snu hodet mot den ene siden(som ikke er favorittsiden) osv. manuellterapeut har bekreftet at det er kiss/kidd... Han har hatt en behandlig og har blitt bedre etter denne,skal til ny behandling på fredag...Renger med det vil bli bedre snart:) Lykke til,heldigvis er helsevesnet så bra i Norge og du vil få den hjelpen din lille trenger:)
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 1. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2010 Tusen takk for svar, kjekt å høre andres erfaringer! Gutten vår var også litt flat på godsiden og han hadde nesten helt flatt øre, dette var for ca 1 1/2 mnd siden, det ser jeg har gått seg til da vi må følge med hele tiden og snu hodet hans.. Om han gulper mer enn normalt vet jeg ikke, men i dag har han gulpet ca 12 "gode porsjoner".. Noen dager kan han gulpe "smågulper" alt fra 15 -25/30 ganger.. det gulpes 4-5 ganger på rad, rett etter mat, en time etter mat, 2 timer etter mat.. spiller ikke noen rolle om han akkurat har spist eller ikke.. det gulpes heeeele tiden! Bare på natten at han ikke gulper noe særlig (kryss i taket!!) Kan jo ligge noe i dette og at det har med Kiss/kidd å gjøre..
mamman til to gutter Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Få en time hos en god fysioterapeut (jeg vet om noen som har bekreftet at barn ikke har låsninger selvom de har hatt kraftige låsninger...), manuell terapeut eller en kiropraktor som jobber med barn. Jeg ser du sier det ikke finns noen manuellterapeut der du bor, men det er stort sett ikke mange behandlinger man trenger der, så jeg hadde uten tvil kjørt ganske langt med bil for å få en sjekk hvis jeg var i tvil om det var behov eller ikke. Ikke noe er bedre enn å få en sjekk på det og få bekreftet at alt er ok, da slipper du å gå og lure.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå