Gå til innhold

To MME-spørsmål :)

Anbefalte innlegg

1) Kan man enkelt og greit blande tranen sammen med melka i flaska?

2) Har noen erfaring med MME-typer som kan hjelpe mot luftplager? Helsesøster sier at malt bare er noe vits hvis magen er hard, og det er ikke problemet.. Har lest på Flaskeposten.org at NAN H.A.1 skal være bedre for magen enn NAN for nyfødt.. Noen som har erfart dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142269123-to-mme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min tåler Nan H.A.1 bedre enn Nan. Mye bedre i magen av det. Har også brukt Nutramigen, som han tålte enda bedre enn Nan H.A.1 igjen. Jeg blander også Fennikelte i melka. Synes det hjelper med å få lufta ut. Blir ikke mindre luft, men mindre trykking smerter. Gir mer enn 2-3 teskjeer som mange anbefaler. Bruker ca. 20ml te i en flaske med 135ml mme. Erstatter da noe av vannet med te.

1) Ja. Bare husk at hvis ikke all melken blir drukket opp har ikke babyen fått i seg all tranen... På den annen side har i alle fall NAN langkjedet omega3 i seg slik at det ikke er nødvendig med tran (takk og pris, min gulper så mye at jeg ikke kan gi tran for da går jeg hele dagen og brekker meg av lukta!)

2) Har du bare prøvd NAN så kan du teste ut de andre merkene. Det kan også være at du rister såpass hardt at det blir mye luftbobler i melken osv osv. Med mindre babyen din er allergisk mot noe skal det ikke være nødvendig med spesial-mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...