meg83 Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 1) Kan man enkelt og greit blande tranen sammen med melka i flaska? 2) Har noen erfaring med MME-typer som kan hjelpe mot luftplager? Helsesøster sier at malt bare er noe vits hvis magen er hard, og det er ikke problemet.. Har lest på Flaskeposten.org at NAN H.A.1 skal være bedre for magen enn NAN for nyfødt.. Noen som har erfart dette?
ღMadame_mim ღ Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 1. Du kan sikkert blande tranen i flasken, men det er nok en stor risiko for at barnet da vil nekte å ta flasken. Ville heller gitt tran først og så gitt flasken etterpå slik at smaken i munnen forsvant. Jeg måtte gi opp hele tranen, var bare gulping og tull, gir heller d-vitaminer. 2. Jeg har ikke erfaring med de forskjellige nan, har bare brukt nan 1, er ikke den ha1 den som er glutenfri eller noe slikt? Har hørt flere som sliter når de bytter fra nan 1 til 2 da... Jenta vår må ha malt i hver flaske selv nå som hun er 5 måneder. Hvis ikke blri hun skikkelig hard i magen. Luft har hun uansett, men det plager henne ikke!
<3Minesmå<3 Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 1. Jeg ville heller ikke ha blandet tranen i flasken.. det værste som kan skje er at de ikke vil drikke melken eller ta flasken. Jeg har en plastikk "sprøyte" som jeg har litt tran i (ikke mye) som jeg spruter forsiktig inni siden på munnen hans. Da er det ikke like enkelt for han å spytte det ut med en gang. for her er vi ikke så gla i tran Han gulpet en del etter tran her også, men det ble bedre etterhvert 2. Jeg bytta til NAN ha1 da min fikk en del luft i magen og var litt hard, den har funka som bare det for oss Men jeg bruker også litt malt i hvert måltid, da lille plages litt med hard mage samtidig.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Nan Ha1 funker for noen,men ikke alle! Hvis han er plaget av luft ville jeg heller prøvd fenikkel-te eller amme-te. Amme-te fås på apoteket, fenikkel-te fås på butikken. Dette kan blandes rett i melka:) Tran ville jeg heller prøvd å gi sammen med melka. altså at du gir tran også gir flaska raskt etterpå Lykke til!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 1: Jeg blandet tran i flaska. Han drakk fint. Men det ga vi oss med etterhvert. Det luktet tran av flaska og smokken selv om den ble vasket:-( han gulpet også en del av tran, så vi gikk over til D-dråper. 2: Vi byttet fra NAN til HIPP, og det ble bedre. Men fortsatt litt liuftplager, så da startet vi med å gi 5ml fenikkel-te før hvert måltid. Det ga umiddelbar virkning hos min sønn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå