Gå til innhold

Nok en helsesøster...

Anbefalte innlegg

Skrevet

som gjore meg litt usikker... Eller ikke så veldig. Men, var og veide lille gutt på 3 1/2 mnd. Han var 65 cm og 7,7 kilo. Ho sa ikke så mye på det egentlig. Men det var det med amming om nettene. Han får gjerne mat 3 (4) ganger om natta. Og det er jo litt ofte. Men det går greit. Hun mente jeg måtte kutt ned på natt-maten. For min egen del også altså. Hvordan er deres netter? Med baby rundt den alderen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte kutte ned på nattmat synes jeg var rart....

babyen min sov hele natten gjennom på den alderen, samme som hun gjør nå 5 mnd gammel. Hun får mme, da sover de gjerne lenger..

Vet ikke helt hvilket grunnlag hun sa det på jeg, kanskje pga babyen er litt stor, men så lenge du ammer bør jo ikke det ha noe å si??

Skrevet

Takk for svar:) Hvis jeg går igjennom samtalen med henne i hodet, så er det mulig jeg misforstod litt... Ho sa ikke noe på vekta. Ligger helt greit på kurven. Kanskje gjort et lite hopp;) Men, tror nok ho mente at det ikke er nødvendig egentlig.Så ofte ihvertfall. Og at jeg blir utslitt av det. Trenger jo søvn jeg og;) Ah, vet jammen ikke jeg. Vi fortsetter som før vi. Han har fått mme to ganger. Sov ikke no lenger fordet. Så kanskje det bare er kos han vil ha;)

Skrevet

Hei!

Jeg har samme "problem" med vår gutt på snart 3,5 mnd. Gutten vil ha mat ofte 3 og noen ganger 4 ganger per natt og jeg synes det er forferdelig slitsomt! Håper at det snart går over! MEN gutten min er en del mindre enn din (ca 1 kg mindre). Din er jo en ganske stor gutt og har nok av den grunn ikke behov i det hele tatt for mat på natten. Min ligger nøyaktig midt på kurven og trenger nok ikke mat heller på natten ( i alle fall ikke 3-4 ganger!), så prøver å gi tutten hvis han våkner og se om det hjelper. Noen ganger funker det - andre ganger ikke. Tror nok en del av det er kos her også, for det er ikke alltid det blir spist så mye.

Tror ikke det trenger å bli usikker av oppfordringen fra hs, det var nok for å oppfordre deg til å sove litt mer - og få litt overskudd. Babyen din har det hvertfall kjempebra, så du kan med fordel prøve å kutte ut et måltid eller to :-)

Skrevet

Takk for svar:) Vi flere i samme båt ja;) Jeg prøver meg også med sutten om natta. Men det er ikke tale om! Men jeg vet en ting jeg har gjort "feil" de siste nettene. Han har bare tatt en pupp, så slokner han. På dagen tar han begge. Han tok begge på nettene før. Så i natt prøver vi det igjen:) Tror også at jeg var litt for raskt ute med bekymringer;) Bare tull og tøys å bli usikker av sånn forsiktig hjelp, som hun egentlig prøvde på;) Han er nok litt stor ja. Men tenker ikke så mye på det. Har en venninne med en gutt på 5 mnd ca. Han veier 9,5 kilo! 70 cm lang. Det er store gutten sin det:) De er perfekte uansett;) Ha en fin fin dag:)

Skrevet

Snuppa mi runder snart 10 måneder, og hun spiste 3-4 ganger per natt leeenge. Det var ikke før dagspisingen var veletablert og hun spiste gode porsjoner med vanlig mat at behovet om natta ble mindre. Da var hun ca 7 mnd. Hadde da spist til ca samme tider om natta siden hun var rundt 2 mnd. Jeg gjorde aldri noe for å avvenne, men hun sluttet å vokne så ofte etter hvert. Hun får forresten fortsatt mat 1 gang per natt, og det kommer hun til å fortsette å få så lenge hun selv vil ha det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...