Påanigen :) Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Jeg fødte i juni og har ikke begynt på prevansjon igjen. Ganske dumt egentlig for jeg fikk mensen igjen for en måned siden. Jeg fullammer, men vet at ikke det hjelper så mye når mensen er tilbake. Nå har jeg blitt helt paranoid og er livredd for at jeg er gravid igjen - selv om det helt sikkert ikke er grunn til det. Men uansett hva om jeg faktisk er det - er kroppen klar for en ny graviditet SÅ tidlig? Setter veldig pris på svar.
ღMadame_mim ღ Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 tidligste jeg har hørt er 6 uker etter fødsel, svangerskapet gikk veldig fint selv om hun følte at hun gikk et elefantsvangerskap :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Ja, du kan bli gravid... Amming har ingenting å si så lenge mensen er tilbake. De fleste jordmødre anbefaler at det skal gå 2 år mellom hver graviditet, da det er den tiden kroppen trenger for å gå seg til igjen. Men jeg kjenner også en jente som ble gravid etter 6 uker og hun er lykkelig mor til to i dag! Det er noen som sier at det kan være et risikosvangerskap når man blir gravid så fort, men selv kjenner jeg ingen som det har gått galt for....
HippieChic Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Aner ikke.. men med meg gikk det knappe 3 mnd :-p Hadde ikke engang fått mensen igjen.. Det kunne ikke passet dårligere for å si det mildt. hehe Men men, sånn er det og får bare gjøre det beste utav det! I et vanlig svangerskap er det 10% sjanse for å føde for tidlig(har jeg lest ihvertfall) Får man to tette(innen et år) er sjansen 14%, ikke rare forskjellen med andre ord. Utover det er det vel egentlig bare at det er tungt å være gravid mer eller mindre 2 år i strekk :-p
Påanigen :) Skrevet 1. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2010 En ting er det fysiske som man selvfølgelig må tenke på. Men det psykiske er jo også en påkjenning. Jeg hadde en vanskelig fødsel, og orker ikke tanken på en ny allerede. Og nå begynte endelig kroppen min å bli normal og hormon fri. Skal jeg virkelig orke en ny runde med morgenkvalme, opplåsthet og bekkenløsning med en så liten baby som krever så mye fra før... Nei huff... dette kan bli vanskelig. Jeg får krysse fingrene for at jeg får lov til å vente litt til før vi får en ny baby i huset.
Påanigen :) Skrevet 2. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2010 Da var testen positiv i dag... Da får jeg vel instille meg på å bli flodhest igjen. Får dårlig samvittighet for lille jenta mi som jeg nettopp har blitt kjent med - og uheldigvis husker jeg hvor vondt det var å føde. Dette ken bli spennende. Noen som er/har vært i samme situasjon?
Mjølkekua Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 Da kan jeg vel bare si gratulerer! Jeg har ingen erfaring med så tette, men ble mor til en jente i juni. Da ble det akkurat 1,5 år i mellom henne og storebror. Det har gått sååå fint :-) Helt fantastisk faktisk!
ღMadame_mim ღ Skrevet 2. september 2010 #8 Skrevet 2. september 2010 Gratulerer så mye!!! Synes faktisk du er heldig jeg da, jeg er så gal at jeg godt kunne tenke meg å bli gravid igjen nå. Jenta mi er nå 5 måneder. Men jeg må¨nok vente, har ikke økonomi til en til nå når jeg mistet jobben under forrige graviditet. Du kommer nok til å føle at du går et elefantsvangerskap, men dette klarer du. Det kommer til å gå så fint!! Tenk hvor stor glede de to småtassene kommer til å ha av hverandre da :-)
2010 Mammaen Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 OI! Gratulerer så masse :-) Ville nok selv friket ut hvis jeg ble gravid - selv om jeg savner å gå gravid hver eneste dag ;-) Lykke til! Det kommer nok til å gå fint med to små :-)
Påanigen :) Skrevet 2. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. september 2010 Ja, jeg er nok endel utfreket her. Hehe, men jeg er sikker på at dette skal gå bra. Det blir plutselig fire barn til sammen dette - jeg har også to stebarn i barneskolealder. Så folksomt blir det. Takk for støtten folkens. Skrik ut dersom noen av dere blir gravide igjen da - så kan vi holde kontakten.
Ørjas Skrevet 2. september 2010 #11 Skrevet 2. september 2010 Gratulerer så mye! Håper du gleder deg med tanken når det største sjokket har lagt seg!
Vimse + gullene Skrevet 2. september 2010 #12 Skrevet 2. september 2010 Gratulerer så mye! Det blir nok tøft men å så bra også! Har en venninne med akkurat 1 år mellom jentene sine. Den første tiden var hektisk, men to bleiebarn, tvillingvogn osv. Men nå er de verdens beste venner, nesten som tvillinger og har SÅ mye glede av hverandre. Masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå