Gå til innhold

Jeg har blitt asosial - flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker normalt å skravle i telefonen og å møte venner. Nå har jeg 11 dager igjen til termin, og kjenner at jeg blir mer og mer asosial. Har liksom mer enn nok med mann og datter. Og nyter timene på formiddagen alene hjemme med TV og meg selv.

Flere som føler det sånn? I følge jordmora mi er det et bra tegn. Hun mener det handler om å slappe av og forberede seg. Så jeg forsøker å si det til meg selv, at det er greit at jeg "ikke hører" tlf når den ringer.

Men er så mange som gjerne vil skravle og møtes og komme innom. Men jeg vet ikke hvofor, jeg orker bare ikke besøk eller andre folk enn meg selv, babyen i magen, datteren min og samboer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Og vi er foreløbig bare to til og med. Du har jo en datter å ta deg av og være med, mens her er vi bare mannen og meg. Jeg er alene om formiddagene (og en del kvelder fordi han jobber seg opp avspasering hehe) men likevel blir det lite sosiale ting. Takker nei til masse. Ikveld får jeg besøk. Blir jo koselig det, men merker at jeg hele tiden helst vil være for meg selv med babyen i magen. Selvom jeg til tider kjeder meg. Godt at jm sier det er et bra tegn. :o) Det er sikkert sunt for oss tenker jeg!

Skrevet

Godt å høre at vi er flere! Jeg føler meg så teit. Samboeren sier at jeg bare skal si til folk at jeg er sliten (det er jo sant), men føles vanskelig å avvise uten god grunn..

En kollega ringte i går, lurte på om hun kunne stikke innom på en kaffe. Og jeg tok meg selv i å tenke at jeg heldigvis hadde jordmortime, så jeg kunne si at det ikke passet...

Du sier det så bra: Jeg vil helst være for meg selv med babyen i magen. Den tiden kommer jo aldri tilbake!

Skrevet

hehe, jeg er også en usosial liten stuegris for tiden; har 5 timer til rådighet for meg selv hver dag mens datter er i barnehagen, og de 5 timene frister aller mest å bare brukes alene- til å slappe av, rydde og tusle rundt her hjemme=) Sosial kan jeg være ellers hehe.

Skrevet

Så deilig å høre at det er et godt tegn, for jeg føler meg også veldig dum når jeg avvsier og helst vil ha alenetid...

Jeg er også blitt asosial, og til vanlig ville jeg nesten ikke orka en hel dag elene hjemme, for ikke snakke om to på rad, mens nå nyyyyter jeg tiden hjemme (4-5 timer) når storebror er i barnehagen... Nå er mannen en del borte på kveldstid, så jeg føler virkelig at jeg trenger roen for meg selv på dagene for å være en god mamma for storebror når han kommer hjem :)

Men ja, det føles veldig rart å avvise folk, og jeg føler at det er mange som ikke forstår og synes jeg er rar, enda de kanskje til og med har barn selv... :P Men de får bare tenke sitt! Føler jeg må tenke på meg selv her :)

Så får jeg håpe jeg blir sosial igjen når jeg har kommet meg litt etter fødselen, hehe :) Kan jo hende det vil ta litt tid :)

Skrevet

Ja samme her:/ Jeg har en datter på 17 mnd og ta meg av,synes nesten synd i henne av og til siden jeg ikke orker gå ut døra for jeg er så evig trøtt og sliten:( Å mannen min skjønner ikke hvorfor jeg sitter mye inne!! DET irriterer meg,for jeg orker rett å slett ikke gå ut!!! Kunne jeg sovet hele dagen så hadde jeg gjort det:) Men nå begynner jenta mi i barnehagen så da slipper jeg ha dårlig samvittighet for at jeg ikke finner på så mye sammen med henne :)

Skrevet

Jeg har vært sånn i flere uker, orker liksom ikke forholde meg til andre enn mannen min og baby.

Jeg er til vanlig kjempesosial og utadvendt, men nå har jeg snudd tvert, og har igrunn latt meg selv få lov til det og :)

Har ingen nære venninner med barn, og jeg er litt lei av kommentarer og spørsmål -om jeg har "kalva, eller fortsatt er tjukk og feit?" jepp..

Når baby er ute vil folk ihvertfall komme på besøk, så da får vi heller åpne hjemmet igjen gradvis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...