Gå til innhold

Abort eller beholde?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fant plutselig ut at jeg var gravid, nå ca 6 uker på vei.

Jeg vet ikke hva jeg selv ønsker. Eller hva vi ønsker.

Vi har hus, fast jobb, fullført utdannelse og ingen økonomiske problemer.

Vi har vært sammen i 2,5 år og ett stabilt forhold.

Omstendighetene for ¨få ett barn kunne ikke vært bedre, men jeg vet ikke om jeg ønsker.

Når jeg ser eller holder andres barn rasler det ikke akkurat i eggstokkene.

Jeg skulle ønske jeg kunne reise og leve livet litt til før jeg knytter meg til ett lite barn, men nå er det ett lite liv som vokser inni meg og jeg må bestemme meg ganske snart.

Det å få ett lite barn virker så vanskelig, samme med abort. Vil ikke gjøre noe jeg kommer til å angre på.

Håper noen som kan hjelpe meg? noen som har gode argumenter for eller mot?

Fortsetter under...

Jeg vil bare si at det er ikke alle som blir sånn umiddelbart klare til å få barn, og noen ganger så blir det kastet litt på oss. Det å få et barn er ingen hindring for å leve livet, en kan bare ikke være like impulsiv.

Selv syntes jeg det er kjempekoselig å reise med barn:-)

Jeg har selv fått to barn veldig tett, og ja det er slitsomt til tider, men det er så mye glede. Interessene forandrer seg og det lille mennesket blir endel av den forandringen. De gir deg utrolig mye tilbake og stort sett føles det ikke som et slit å ha barn. Det er en lykke man ikke trodde fantes!

Selv om vi har barn drar vi ut med venner innimellom, tar oss en fest og jeg var just på en langweekend tur med venninnene mine:-) Kjempedeilig! Jeg drar ofte på venninnebesøk mens mannen er hjemme:-) Det samme gjør han, det er viktig å ha et liv utenom familien også!

Det er klart at det er ditt valg helt og holdent. Men hvis det ligger en tvil der så bør du beholde, en abort kan bli veldig tung å bære om du er usikker.

Du har 8 mnd til å bli mentalt klar på forandringen, og tro meg man vokser med ansvaret. Når nyheten har sunket litt inn er jeg sikker på dere vil begynne å glede dere. Ja en baby endrer på tilværelsen, men det er virkelig ikke slutten på "livet" ditt:-) Bare en ny begynnelse:-)

Det er et stort valg å ta både den ene og den andre veien!

Håper du velger det som er riktig for dere.

Meg som skrev over her. Så nå du hadde skrevet at det virker vanskelig å ha et barn, ville bare svare litt på deg og!

Det er ikke vanskelig å få et barn, det kan jeg love deg. Det er faktisk mye mer slitsomt å passe noen andres barn i noen timer enn om du har dine egne hele tiden:-) Selvsagt får man utfordringer og det er ikke alltid en dans på skyer, men når min lille 2 åring kommer løpende mot meg, roper miiiiiiiin mamma, hiver seg rundt halsen min og gir meg verdens deiligste klem, da er alt strevet såååå verdt det! Barn gir enorme mengder ubetinget kjærlighet!

Det høres ut som dere er i den livsfasen hvor å få barn er relativt uproblematisk og jeg syns valget med å ta abort burde være betinget til forhold som f.eks at man er veldig ung, ikke i et forhold, økonomisk uansvarlig osv...

En dag så får dere sikkert mer "lyst" på barn og får en skjønn liten skapning...blir ikke tanken på at dere frivillig har fjernet et like nydelig barn ganske fæl da?

Jeg skjønner rett og slett ikke problemstillingen..og jeg er heller ikke spesielt glad i å passe andre sine barn..men når man får sitt eget er det det største i verden og du kommer ALDRI til å angre...:-) Håper du beholder!

Tusen takk for svar alle sammen!

Valget er ikke lett, og denne uken er siste sjangs, går det over uke 9 blir det å beholde.

Mange sier at barnet de har fått er deres største lykke, og jeg håper det blir slik for meg også, dere har mange gode synspunkter og jeg håper tankene snart kan bli organisert så jeg kan ta ett valg.

Blir så stor forandring når man egentlig har tenkt at man "aldri" skal ha barn og ikke har tenkt taken på å ønske seg ett barn. Men vi mennesker er jo tilpassningsdyktige. Huff for ett vanskelig valg. Skulle ønske at det var noe åpenlyst ene eller andre veien slik at ett valg kunne blitt lettere-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...