Gå til innhold

Flere med bekkenplager tidlig?

Anbefalte innlegg

Er 14 uker på vei og må prøve å få meg sykmelding fortest mulig. Er bare så nervøs for å ikke bli tatt alvorlig! :( Vet jo at enkelte leger mener at man IKKE har BL så tidlig, så derfor har jeg utsatt det. Hadde første dag på jobb etter ferien igår og disse to dagene har virkelig gitt meg en forsmak på de resterende 26 (28) ukene...

Har så vondt i bekkenet at jeg vagger for å avlaste mest mulig, og det klikker fra midten av ryggen og ned til halebeinet ved hver bevegelse jeg gjør. Symfysen verker, og det kjennes ut som om rompa har løsna fra resten av kroppen. Innimellom kjennes det ut som om hoftene ramler fra hverandre også, eller låses. Alt ettersom.

Åh så pyton det er med en kropp som plutselig bare sa takk for nå!

:((

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142267898-flere-med-bekkenplager-tidlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk bekkenløsning ganske så tidlig med andre jenta mi.. Var sånn ca like langt på vei som deg å måtte faktisk på legevakta første gangen jeg hadde sterke smerter for det skremte vettet av meg, var jo redd for bebissen..

Etter å ha vært gjennom FIRE forskjellige leger å diverse undersøkelser så kunne siste lege konstantere at det mest trolig var en spontanabort som var på vei så han anbefalte meg å dra hjem å slappe av å vente..

HERREGUD!!! Jeg bare lå der å skreik!!!!

Dro hjem å venta på det verste tenkelige men ingenting skjedde å smertene vedvarte...

Etter å ha vært hos jordmor å snakka med henne så kunne hun utfra symptomene jeg presiserte konstantere at dette nok var bekkenløsning i et tidlig stadium å hun ble formelig rystet over legens utalelse!!

Hadde et uendelig apparat jeg måtte igjennom for slet med å få legen til å tro på meg, men fikk god støtte av jordmor heldigvis!!

Snakk med jormor du å håper virkeli at du slipper å slite med dette igjennom et helt svangerskap, for det er grufullt..

Om så anbefaler jeg bassengtrening på det sterkeste :)

Ikke meningen å skremme deg med min historie altså :)))

Å IKKE godta at en lege såkalt ikke mener det er noe galt med deg, men selve diagnosen bekkenløsning kan nok hende tar litt tid før du får gjorde iallefall så med meg..

Fortell om smertene dine, at de er så utholdelige at du ikke makter jobben.. Hva jobber du med forresten??

Å la meg høre underveis hvordan det går med deg :)

Har gjennom begge svangerskap opplevd at bekkenløsningen kom fra uke åtte, har ikke opplevd å ikke bli trodd på dette...

Eneste jeg kan anbefale er at dere kontakter en manuellterapeut, her kan du komme uten henvisning og de har mulighet til å sykemelde i åtte uker.

Men husk at det er kun diagnosen "bekkenløsning med gangvansker" som utløser fri behandling, og denne krever strengt tatt at man ikke kan gå uten hjelpemidler.

Har fått utrolig god hjelp fra han jeg går til denne runden, han har hjulpet meg å finne den eneste fungerende muskelen i bekkenet og nå kan jeg komme meg inn og ut av sengen uten å skrike til:)

Etter han hjalp meg med dette anslår jeg at jeg er opptil 60% bedre, selv om noen dager ikke er gode er det i allefall noen jeg fungerer nesten optimalt.

Ønsker dere lykke til!!

Er førstegangs, og 17+6 på vei... Har vært LITT plaget med bekkenløsning de tre siste ukene, men ikke så mye at jeg virkelig har hatt smerter! Har kjent at det har vært enkelte bevegelser eller stillinger som er vonde. Men nå blir det bare verre og verre! Jeg jobber i kassa i butikk, som krever at jeg står rett opp og ned eller såvidt beveger på meg nesten 8 timer hver dag. Jeg har en arbeidsstolthet som fy, men nå har det blitt så ille at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.. Har ikke vært hos legen for noe av dette, for jeg er så redd for å bli sykemeldt! Ikke har jeg hatt et eneste jordmorbesøk heller.. Så er jeg veldig redd for at jeg skal bli sykemeldt nå, og ikke oppfylle kravene for å motta foreldrepenger når den tid kommer.. Huff, er ikke enkelt dette her :P

JEG vet jo at dette er bekkenløsning, har hatt det 4 ganger før, så er ikke i tvil. MEN, ikke alle leger er enige i at man kan få det så tidlig. :( Vet at jordmora her jeg bor (kun 1 j.m på stedet) også er skeptisk til at man kan ha BL før uke 20. (!)

Sist jeg var hos legen fnyste han av mine teorier om begynnende bekkenløsning (var ca uke 10 da). Når det kom frem at jeg har hatt det i alle sv.skapene, og at de siste 3 gangene har jeg brukt krykker de siste månedene fikk pipa en annen lyd. Han skrev ut en sm på flekken (da var det ikke BL, men ryggprobl) og lurte på om det var nok med en uke! ;)

Jeg vet jo også innerst inne at jeg får sm om jeg ber om det, men det er så fælt å ringe og be om det. Føler meg som verdens mest arbeidsskye menneske. Man er jo ikke syk, bare gravid. Hørt den før, eller?!

Kjenner nå at det er verre enn de andre gangene. Eller, det ble ille veldig tidlig i forhold til sist. Kan jo ha en sammenheng med at det ikke er så lenge siden sist fødsel. Sist satt det også mye lenger i etter fødselen også. Gikk mer 3 måneder før jeg var symptomfri igjen etter fødsel.

Er heldigvis bare 2 dager igjen av denne uka, så det skal vel gå greit. Får bruke helga til å hvile. Neste uke er ganske hektisk, arbeidshelg og greier, så da spørs det om jeg ikke må bite i det sure eplet.

Jobber forresten i helsevesenet, men har ikke tunge stell og heller ingen løft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...