Gå til innhold

"men duker? Seriøst, er det noen under 50 år som har det på bordet?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jupp, jeg har duker på mine bord. Er til og med bare 26.

Er jeg den eneste tro ...

Skrevet

Duk på spisebordet, men ikke på sofabordet. Sofabordet brukes til lekebord mesteparten av ettermiddagen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg har ikke duker, bare brikker.... :o)

Skrevet

i en alder av 24 har jeg duk på spisebord og stuebord når vi har gjester :) Duk er fint det da!

når jeg blir 35 bruker jeg nok rullator...

Skrevet

Har løper på bordet, eller hadde det frem til yngste reiste seg.. Nå har jeg ingenting... Har duk på i selskap osv..

Skrevet

Jeg har ikke duker eller brikker.

Skrevet

eg har både duker og løpere....

er 26=)

Skrevet

Nei...bruker ikke duk, men svigermor vil gjerne at jeg skal, tror jeg. Hun gir meg alltid en hekladuk fra en ferietur eller noe. De får 3-åringen bruke som lekesjal ;-)

Skrevet

Vi har alltid hatt løper p bordet. Men har vært lite det siste året fordi de stort sett havner på gulvet likevel.... Men mannen savner noe på bordet. Har svart sofabord, og han synes det er finest med noe som lyser opp litt.

Skrevet

Hehehehe.. Var personen som stilte dette spørsmpålet 13 år?

Skrevet

Jeg bruker løpere, ikke duker. Det er mest praktisk når man har små barn i hus. Synes det ser nakent ut på bordet uten duk. Forresten er jeg 30:)

Skrevet

Ja, si det:p

Nei, det stod i et innlegg nede på siden, regner med hun er en mamma som oss, og da forhåpentligvis over 13:)

Skrevet

Jeg kaller alt av flate tekstiler som man legger på bordet duker. Enten det er løpere, brikker eller DUKER. Brikker sier jeg hvis det er lagt der kun for å være et underlag for tallerken.

jeg er 27 år og JA jeg bruker duker. Jeg syns duker er fint jeg. Trodde duker var normalt selv om man var under 50 :P

Skrevet

Har duk på sofabordet, under mye rart akkurat nå vel å merke. Men skal ærlig innrømme at det først er siste året at jeg er begynt med det. Ungene er så store at det går greit nå, brukte noen år til å venne meg til at det gikk bra å da!

Spisebordet har jeg ingenting på til hverdags, har løper om vi har besøk å ikke trenger plassen til mat osv. På hverdager brukes bordet til lekser, tegning, spill, hobbyting og mye annet rart, så da blir løperen bare skubba unna uansett.

Er forresten bare halvveis til 50 å!

Skrevet

Jeg har voksduk på kjøkkenbordet og løpere på stuebordet.

har mørke møbler i stuen og må ha noe som frisker opp, det gjør jeg med løpere og puter :-)

Skrevet

Jeg bruker vel egentlig bare duk til jul- og nyttårsaften. Hvis det ikke er noe heeeelt spesielt. Duk er ut;-)

Skrevet

Selvfølgelig har vi fuker/løpere på bordet. Både kjøkkenbord, spisestue bord og stuebord har det :)

Er det virkelig noen som IKKE har det??? Hmm.. det høres mer uvanlig ut for meg...

Skrevet

Haha, tror ikke jeg kjenner noen som bruker duker som jeg kommer på, annet enn svigerforeldrene mine og folk som er eldre enn det.

Er det et oslofenomen ikke å bruke duker kanskje?

Skrevet

hehe og jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke bruker løpere/duker :)

må jo bli veldig tomt og kjedelig?

elsker å friske opp med løpere jeg, sommerfarger på sommer og høstfarger på høst...

Skrevet

Haha, kan ikke se for meg noe mer harry enn sesongbestemte løpere..:-o Sorry.. Men bra man er forskjellig:-)

Nakent? Har da stearinlys osv.

Skrevet

hehe, nei duk er ikke ut. Duk er faktisk in, men det kommer an på hvilken stil du foretrekker selvsagt. Nå er det landstil, shabby chic og fransk landsstil som er vinden og der er det veldig vanlig å bruke duk.

Men i de siste årene som har vært, så har duk vært ut. Det henger kanskje igjen for noen. Men smaken er jo som baken....

De fleste jeg kjenner bruker duk, og ingen av oss er gammeldagse kjerringer. Heller tvert om. Jeg er egentlig veldig lite huslig anlagt, men duk det syns jeg gjør stemningen lunere.

Skrevet

Bruker både duker og løpere. Brikker brukte jeg mye når jeg var yngre faktisk:-).nå er det helst til jul.

Skrevet

Voksduk på kjøkkenbordet og spisestuebordet, og på utebordet, ingenting på salongbordet.

Duk brukes på kjøkkenbord og spisestuebord i jula, men også da voksduk - med julemotiv. ;-)

Duker o.l. må strykes, jeg stryker kun når jeg virkelig må. Ergo: jeg bruker ikke duker...

Skrevet

Hoho er det ikke minst et par år siden shabby chic og fransk landstil var in da? Mulig jeg ikke henger med, for jeg driter litt i interiør og slikt.

Skrevet

Joda, det har vært trendy i et par år ++, men det er fortsatt det som er in :D egentlig er alt på moten for tiden. Det gjelder vel mest å ha sin egen stil :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...