Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere saueullet?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg har hatt noen gulpeuhell, da har jeg bare vasket det bort med litt varmt vann. Men her om dagen hadde gutten min en bleielekkasje, resultatet var en stor gulbrun blekk.. Da kjøpte jeg en såpe beregnet til lammeull og kjørte den i maskinen. Men tror dere ikke vi klare å få enda en bleielekkasje etterpå da..?? Nå skylte jeg bare vekk flekken og håper at den er tørr i morgen... Ull er liksom selvrensende, men hvor ofte bør den vaskes? Vasker dere hele greia om dere er så uheldige å få lekkasjer eller bare flekken...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener du body eller saueskinn som de ligger på?

jeg vasker bodyene på lik linje med andre klær. er det flekk på så blir det vasket, men på ullprogram. de vokser så fort at rekker ikke slite ut alikevel. og det blir jo tisslukt og sånt selv om det ikke har vært lekkasjer også.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, beklager, jeg mente saueskinnet som de ligger på.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Har ikke vasket dem på ca 10 uker, litt gulp eller bittelitt tiss tenker jeg er greit, børster det bort når det er tørt. Merker at vask i maskn (selv på håndvaskprogram) sliter på skinnet (hudsiden)

Skrevet

Jeg vasker det når hun har gulpet eller tisset rett på det. Skal få slippe å ligge i sitt eget gulp og urin:)

Har en liten gulpeklut liggende under hodet hennes....

Skrevet

Babytiss, hos de som bare får mm iallefall, er jo rent som gull :-) og saueskinn er selvrensende. Selsvsagt, er det blitt mere enn bare litt, må det jo vaskes, men noen dråper tiss eller litt gulp gjør da ikke noe,.

Skrevet

Har vasket noen gamle saueskinn som jeg har med milo, og milo skyllemiddel med lanolin. Men kom over på nettet en plass at du kan ta en kork med klor i skyllevannet. har gjort dette og ulla ble god og myk, drept eventuelle bakterier og det er ingen klor lukt av ulla!

Har nå fått noen hvite fin saueskinn igjen som her myke og fine! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...