Gå til innhold

Når er det ok å bli sykmeldt?

Anbefalte innlegg

Er akkurat halvveis nå. Er stort sett i fin form, men er så sliten! Har enkelte kvelder sovnet før jeg har rukket å legge 2åringen (mannen har måtte ta over). Greit nok at jeg ikke greier å fungere sosialt (fungerer ennå ok på jobb), men det som bekymrer meg mest er at jeg heller ikke greier å trene. Kjenner bekkenløsningen litt, og sist kom den for fult i uke 22 og eneste som hjalp var trening.

Når er det ok å kaste inn håndkle å be om en sykmelding? Føler liksom at det ikke skal være jobbens problem at jeg er gravid, men på en annen side ville kanskje en 20-30%sm gjøre at jeg orker å trene, og derfor holde meg lenger i jobb?

Fortsetter under...

Jeg syns det er okei å spørre etter en sykemelding når man føler et reelt behov for den. Uansett hvor langt man har kommet i svangerskapet :)

Dessuten har du et reflektert syn på en eventuell sykemelding, og jeg vil anta at legen også vil se (mer) positivt på å gi en sykemelding når det er fordi du vil prøve å holde bekkenplagene i sjakk. Det er jo bedre å gå ned 20-30 % nå, enn 100 % om en måned og være helt invalid liksom.

Jeg ville ihvertfall lagt fram problemstillingen for legen og hørt hva han eller hun sier :)

Jeg mener at det er OK å sykemelde seg når man ikke klarer å yte det som kreves på jobb.

Jeg selv ble sykemeldt 100% før jeg var 3 mnd på vei. Jeg jobber i barnehage, og der nytter det ikke å være halvt tilstede altså. Det hadde både legen og arbeidsgiver forståelse for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...