Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Jeg lurer på om noen som har tatt et eller flere keisersnitt kan svare på dette. Skal få utført planlagt keisersnitt senere denne uken, og så er det noen som prøver å skremme meg fra deg med å si at jeg sikkert aldri kan få flat mage igjen, fordi jeg har lagt på meg i svangerskapet. Stemmer dette? Altså, at arret kommer til å stramme slik at det overflødige fettet jeg har på magen aldri kan slankes bort, men blir på en måte en del av arret som et slags overheng??
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Bare skremmselspropaganda. Jeg har to ks bak meg. Etter det første ble magen like flat som før raskt uten at jeg gjorde noen ting for det. Med andre har jeg bittelitt som sitter igjen, men det er ikke noe heng eller pølse. Det som sitter igjen er det bare jeg og mannen som ser siden vi vet hvordan jeg var. Andre vil nok bare se en flat mage. Uansett er det så lite at det snart skal trenes bort hvis det ikke forsvinner av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Det er mulig å få flat mage etter ks. Kommer an på hvor fint det er og hvor fint det gror, det er alltid individuelt med arrdannelse. Men magen kan bli flat den. Jeg har hatt tverrsnitt/bikinisnitt og har fått flat mage. Min mor har et lodrettsnitt og har flat mage. Både jeg og hun har vert gravid en gang etter ks også, og den ble flat etterpå det også. =)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Hvis du får mye heng, får du dekket operasjon. Det gjorde jeg. Men har også sett noen som har kjempefine flate mager etter KS.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Hva er kriteriene for å få dekket dette? Hvem henviser? Hvem vurderer? Kan du fortelle litt om det å få dekket operasjon? Tusen takk. :-)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Jeg har KS-arr fra navlen og ned(ja, jeg er gammel;) Tok KS i -93). Har fortsatt flat mage som 40-åring som ikke trener for å ha det. MEN... jeg har en liten teori om at de som får bikinisnittet skal passe seg litt for vekten, pga at jeg tror de lettere kan få et fettforkle over arret. Jeg har jo ikke arret den veien, så jeg skal ikke si dette sikkert, men arr strammer mer enn uskadet hud(slik jeg selv ser hos meg), så det er grunnen til mine tanker.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Nei det er ikke sant. Mitt arr er så godt som usynelig og magen er flat. 2 keisersnitt
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Klart du kan få flat mage etter KS. Men hos veldig mange danner det seg en liten pølse over arret. Blir aldeles ikke noe fettforkle men en liten utbulig som er vvørt vanskelig å få vekk. Mye avhenger av hvorda kroppen din reagerer på snitt i huden og hvordan arret dannes. Noen har hud som leges last og hvor arr blir svært lite synlig. Andre har hud hvor det lett dannes arr og arrvev.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Bare tull:) Jeg har to KS bak meg, og har fått flat mage etter begge to:) Ikke noe problem det. Har ikke noe overheng, og heller ikke en sånn "pølse" som noen får. Den pølsa kommer av hvordan såret gror, og hvordan legen har sydd. Noen kan altså ha den selv om de er supertynne (har to venninner som har fått den pølsa). Jeg synes magen gikk fort tilbake. Etter en uke brukte jeg mine vanlige dongeribukser. La på meg 18 og 15 kilo. Hadde flat mage i utgangspunktet, så det kan jo ha noe å si... Har flere venninner som har tatt KS, og stort sett alle mener at magen blir like flat som tidligere. Selvsagt ikke helt av seg selv kanskje, men det blir den vel ikke etter en vaginal fødsel heller.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Jeg har fått helt flat mage igjen etter 1 ks og en vanlig fødsel.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #11 Skrevet 1. september 2010 Min kropp ble fort tynn og fin, mens ca en cm over snittet er det en "kul" som jeg ikke får vekk... Ett år siden nå, jeg føler jeg må kjøpe bukser som er høye i livet pga dette... Er ikke ekstremt mye, men får det ikke vekk!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #12 Skrevet 1. september 2010 Herregud..du skal gi liv til et barn, ditt eget kjøtt og blod, du skal få oppleve det største som kan skje i ditt liv; også er du opptatt av om magen blir flat etterpå.. Rystende at noen kan være så overfladiske!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Ja, gud forby at det går an å bry seg om noe så forkastelig som sitt eget utseende etter at man tross alt har blitt mor. Ungdommen nå til dags altså.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 Jeg endte i hasteks første gang. Og jeg fikk flat mage igjen etter 2 uker. Men skal sies at jeg ikke ble veldig stor, og jeg tror jeg har veldig tøyelig hud... Er i tillegg slank av natur og har ikke noe overflødig fett på kroppen i utgangspunktet. Har faktisk hørt om de som har tatt keisersnitt og hvor huden/fettet på en måte henger over arret. Tror dette kommer helt an på hva slags kropp man i utgangspunktet har...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #15 Skrevet 1. september 2010 Det skal VELDIG mye til for å få dekket operasjon. Da snakket man om at hengemagen gir store helseplager (eksem osv). Det kan du i utgangspunktet glemme.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #16 Skrevet 1. september 2010 Det varierer vel, men hos meg går det ikke an å slanke bort overhneget, nei. 3 år siden ks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå