Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 3 mnd sover bare smålurer på 30-45 min på dagtid. Vet at mange babyer gjør det og lurer på dere som har hatt det sånn hvor gamle babyene deres var når de begynte å sove lenger.

Jeg har ei jente på 2 år som også gjorde det, men husker ikke helt hvor gammel hun var når hun begynte å sove lenger.

Det er også litt vanskelig å kjøre inn en fast rutine når storesøster er her. På jenta vår hadde vi et opplegg fra sovecoach.dk som funka veldig bra (kan anbefales på det sterkeste til første barnet), men det er veldig vanskelig å holde noe så konsekvent med nr 2.

Kjenner at det begynner å røyne på med så lite "fritid" han er jo så trøtt stakkar, men han vokner like forbanna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Sånn er det her også. Ikke vant til det . Jenta vår sov og sov. Gjerne 3-4 timer av gangen. Men ikke denne karen nei;) Bare kjedelig å sove;) Men, han er litt sånn at han tar det inn igjen dagen etter. Sånn som i går sov han bitte lite. Bare 20 min her og der. Men nå har han sovet en time! Han er 3 1/2 mnd forresten. Han sover på natta, men vil ha mat altfor ofte om natta. Gjerne 4 ganger! Så kan bli litt trøtt av og til. Men, det var vel egentlig råd du spurte om. Og det har jeg vel ikke... Annet enn å prøve ut forskjellige steder å sove? Har vært innom det meste her;) Nå sover han best i vogna. Men ikke ute, neida. Han vil sove inn. Har god plass på kjøkkenet. Så han står foran veranda-døra på kjøkkenet;) Helt greit. Bar han sover;) Noen barn vil helst sove i senga, noen i vogna, noen i vippe-stolen, noen i grinda. Skjønner godt frustrasjonen. For selv om de våkner, betyr det ikke at de er "utsove". Så våkner ikke blid nødvendigvis. Ble langt og rotete det her;) Håper det blir bedre søvn hos dere etterhvert:) Lykke til!

Skrevet

Det er vel helt vanlig ja, i den alderen?

Første vår sov aldri lengre enn en halvtime i slengen, og sov alt for lite. Men etterhvert kunne hun sove 2-3 timer midt på dagen, dersom vi trillet tur, hele tiden (våknet med EN GANG vogna stoppet). Mini nå (10 uker) sover også bare korte dupper nå, dersom det er inne/hjemme, men ut på tur, da våkner han opp etter ca halvtime, men sovner igjen og kan sove 3-4 timer. Sover 6-7 + 2 timer på natta.

Skrevet

.. forøvrig er han veldig blid uansett når han er våken, og jeg kan også gjøre "mine" ting når han er våken. Da kan han leke litt under babygym eller ligge og spise på fingrene, se på meg :-) eller noe annet etc. :-)Jeg trenger ikke dille med ham hele tiden han er våken, slik jeg måtte med forrige, og derfor prøver jeg ikke å "ødelegge" det. Etter litt intens snakking og trening etc blir han jo også sliten og vil ha sin egen "egentid" :-)

Skrevet

Min hadde også korte lurer på dagen på den alderen. Han begynte og sove litt lengre lurer for ett par uker siden da jeg begynte og gi han grøt til frokost. Da var han 5,5 mnd

Skrevet

Min gjorde også det før, men så leste jeg om søvnfaser.

Han våkner rett og slett opp av den første søvnfasen, så da jeg skjønte det så vugget jeg videre for harde livet, og han sovnet etter en stund.

Nå trenger han kanskje smokk og litt vugging før han sovner igjen.

vet ikke om du har prøvd det, ikke sikkert det funker på alle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...