lillespiren2:) Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 hei! jeg lurer på om det er flere damer her inne som føler det hjelper å spise når man er kvalm? jeg står opp om morgenen og er dritkvalm, og hender at jeg da kaster opp... og da kun magesyre.. men er jeg flink å spise kort tid etter at jeg er stått opp, blir jeg mye bedre og er nesten ikke kvalm, passer på å ikke spise for mye, d blir enten da en halv brødskive og et glass melk, eller et knekkebrød. men føler jeg da har bedre kontroll på kvalmen. utover dagen spiser jeg regelmessig, men veldig lite hvert måltid, hvis jeg er sulten merker jeg at kvalmen melder seg. og da er d faktisk noen ganger jeg må spy... flere som er som meg?
Babyønske �� Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Har alltid hørt at det hjelper å spise, altså unngå å bli sulten, for å lindre kvalmen, men syns ikke det hjelper meg særlig. Jeg er småkvalm stort sett hele dagen, har en periode på ettermiddagen hvor jeg er nokså bra, men etter middag kommer det tilbake. Har ikke spydd enda da, men det har ikke vært langt unna de siste morgenene.
Marsmamma 2011 Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Jeg føler også at det hjelper å spise når jeg er kvalm. Er egentlig ganske godt at noe hjelper ihvertfall for denne kvalmen er jo grusom!
Billie Jean Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Det hjelper å spise lite og heller litt oftere. Jeg spiste knekkebrød med hvitost da jeg var kvalm i forrige svangerskap. Heldigvis var det ikke bare popcorn og potetgull som hjalp;)
Huldretussa Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Jeg er ikke særlig kvalm, men merker jeg blir uggen når jeg er sulten. Særlig om morgenene! Det frister ikke så mye med mat da, men det hjelper å få i seg litt:) God morgen-yoghurt er favoritten hos meg nå.
lillespiren2:) Skrevet 31. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2010 takk for svar! går mye i hvitost på knekkebrød her også... : ) har også prøvd ingefærkapslermot kvalme, men føler de hjelper minimalt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå