Gå til innhold

Baby og (naboens)katt? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nabokatt som stadig kommer "på besøk" hos oss. Den kommer inn gjennom vinduene (gjerne om natta) og det er nesten ikke mulig å holde den ute. Vi sover alle med åpne vinduer, og makter ikke tanken på å måtte slutte med dette. I natt oppdaget jeg at katten lå i barnesenga som står klar til vårt lille gull kommer om to uker.

Vi er jo forberedt på at vogna må ha kattenett når pia skal sove ute, men blir vi nødt til dette også innendørs, over seng og vogge?

Hvordan gjør de som selv har katt dette? Har hørt skrekkhistorier om katter som kveler babyer, klorer dem opp etc.

(Kattens eier sender den konsekvent ut om natten, og nekter å endre på dette)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp netting foran vinduene :) Har det samme problemet her med naboens katt som har blitt litt vel husvarm, men enkel netting foran vinduene holder den iallefall ute om natten. Den drar med seg mye rart inn noen ganger, fuglelopper, sølete poter om det er regn osv. Men kan jo ikke nekte katten å være ute heller.

Skrevet

Det var et godt råd. Takk skal du ha! :-)

Skrevet

har selv katt som jeg konsekvent holder inne på natta nettop pga slikt. vil ikke at han skal plage andre folk. Hadde en ukjent katt/naboens katt kommet inn til meg hadde jeg nok satt opp nett på vinduene ja. Man vet jo at sin egen katt har fått markurer ol. men ikke hva naboens drar med seg. USJ og så opp i senga til babyen... hadde ikke likt.

Naboen burde jo ta litt hensyn...

Vi har en gammel sløv katt så har ikke hatt prob med at han har gått i sengene ol. sover stort sett på samme plass i stua. men brukte katte nett over sprinkelsengen med førstemann som sikkerthet ja.

for deg holder det vel m nett i vinduene du har åpne. ikke vits å ta sjanser

Skrevet

på hjemstedet mitt døde en bebis i fjor nettopp pga at ei katte la seg oppå hodet.....så det er absolutt viktig å ta det på alvor!! Jeg tror jeg hadde slått i hjelp katta om jeg hadde funnet den i senga til bebisen, så få opp nett foran vinduer...!!!

Skrevet

Katter er jo nattdyr og for vår del hadde katten vår lagd et helvete om vi hadde holdt han inne om natta, men sett opp nett, ja!

Nabokattene som er litt for hjemmekjære her skremmer vi vekk. Jeg har litt dårlig samvittighet for at vi jager dem med tramp og sånt, men jeg orker ikke å ha massevis med katter gående inn og ut her med en baby i hus. Og som andre nevner, så veit man aldri om de har fått markkurene de skal ha, og spiser de av samme skål som deres egen katt med markbasselusker i seg er det fort gjort at deres egen katt også får det.

Vår egen katt får ikke være på soverommet vårt, hvor babyen skal sove, og han får heller ikke ligge på eller oppi noe som skal tilhøre babyen. Forhåpentligvis har han skjønt at de stedene er forbudt innen babyen kommer i november. Dør til soverom er, og kommer alltid til å være, lukka, for å være sikker på at han ikke legger seg i sprinkelsenga. Det samme med tett nett på vogna om hun skal sove ute.

Skrevet

Kattenett må komme på innkjøpslista skjønner jeg! Noen som vet hvor man får tak i noe slikt? Holder det med vanlig myggnetting? Tenker på over sprinkelsenga, ikke foran vinduet,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...