Gå til innhold

Spørsmål om Crinone..

Peispå!

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet at bla du Tirilgirl har gått på Crinone, og det er sikkert flere med ekspertise her:-)

Spør derfor følgende: Var til spesialist i dag pga 2MA. Ville sjekke det som sjekkes kan i forkant av evnt nytt svangerskap.

Veldig flink og hyggelig lege. Hun skrev ut resept på Crinone som hun ville jeg skulle begynne på ved neste graviditet og bruke ihvertfall ut uke 12, mulig litt lengre.

Så leser jeg felleskatalog m.m og ser at kontraindikasjoner er bla missed abortion......

Ehhh...det er jo det jeg helst vil unngå!!!!

Hva vet dere om akkurat det?

Fortsetter under...

HeI!

Vet at mange som har mistet i tidligere svangerskap får tilbud om Crinone ved nytt svangerskap og at mange lykke med bruk av det. Har derimot ikke hørt at det kan bidra til abort.

Jeg brukte crinone i siste svangerskap, litt grisete, men greit å bruke. Spiren klorte seg fast til i uke 15 og da hadde jeg sluttet med crinonen i uke 10-11. Så det er naturlig nok ingen garanti for noe selv med bruk av crinone, men kan være til hjelp for mange etter det jeg har skjønt!

Fint at du fikk resept på det da og at legen tok deg på alvor! :o)

Hei kjære deg:)

Når jeg leser kontraindikasjoner, så er det slik at man ikke skal ta medisinen ved ulike sykdommer eller lidelser.

Et eksempel: har man lavt blodtrykk fra før, går inn i Felleskatalogen og leser på en medisin man har tenkt og sette pasienten på, og på kontraindikasjoner står lavt blodtrykk.....så betyr det at denne medisinen ikke kan brukes av den pasienten.

Så her vi jeg tro at du ikke skal ta Crinone ved mistanke om abort eller truende abort. Slik har jeg lært og lese felleskatalogen iallfall:)

varm klem fra meg:)

Hei!

De fleste, om ikke alle, IVF-pasienter tror jeg bruker en eller annen form for progestronstøtte (?)...

Om du er skeptisk til Crinone, kan du jo be om f.eks. Cyclogest som mange av oss har brukt med hell...Om det var en liten fare for SA osv med Crinone, tror jeg IKKE alle klinikkene hadde brukt dette.

MEN...ring en klinikk eller sykehus, og spørr om du engster deg...

Selv har jeg brukt Crinone Nurket1 og nå brukte jeg Cyclogest med Nurket2...begge gangene til uke 12...

Lykke til!!!

Takk for svar alle sammen!

Er ikke så veldig engstelig, har jo lest om så mange som har brukt crinone, også med stort hell:-)

Regner også med at spesialisten jeg var hos(som har vært overlege ved Gyn. på St.olavs) har peiling.

Googlet crinone i går etter å ha fått resepten, og en av de første sidene var Legemiddelsiden.no.

Under kontraindikasjoner sto det:.....eller pasienter som tidligere har hatt disse tilstander;missed abortion

Ser at andre sider med opplysninger om crinone ikke nevner dette i det hele tatt.

Skjønner at det er en grunn til at ingen andre har bekymret seg for dette, må jo være litt feilbeskrevet på deres side tror jeg:-)

Neida, jeg håper jeg blir raskt gravid igjen og skal bruke Crinon'en med god samvittighet!

Annonse

Hei, jeg bruker Crinone og tror det er positivt.. for etter å ha mistet 4 ganger etter jeg fikk datteren vår så har jeg nå kommet til uke 9+5 (mistet før den tid de 4 gangene) og ser fram til 10 fullgåtte på lørdag:D

har vært 2 ganger på ultralyd og det ser bra ut!!

Skal bruke Crinone fram til og med 17.september, da er jeg 11+6.

skal bli godt å bli kvitt den også.... skuremiddel delux!!!

• 2 uker senere...

Etter å ha mistet 3 ganger i fjor ble jeg automatisk satt på crinone samt blodfortynnende ut uke 12. Da klorte spira seg fast hele veien ut og jeg sitter med snuppa i armene min nå:)

Vibeke; så koselig å se deg igjen! Er du i gang igjen?

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...