Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor tid ville dere ha pakket klar baggen dere skal ha med dere på sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

14 dager før termin i hvertfall... bvedre for tidlig enn seint..

Skrevet

Jeg tror jeg pakket den et par-tre uker før termin, men det var fordi vi vi ble sendt på sykehuset for sjekk og det kunne hende vi måtte bli igjen. Men det slapp vi heldigvis. Jeg pakket ned det jeg ikke kom til å trenge før fødsel.

Men jeg laget en god og detaljert pakkeliste på forhånd som jeg brukte når jeg trodde fødselen var i gang. Da gikk det kjapt og greit å pakke. Og hvis jeg ikke skulle være i form til å pakke, så kunne samboer følge listen. Vi bodde 1.5 time fra sykehuset, så her var det greit å ha ting klart. Men uansett så er det aldri noen krise. For de som bor nært sykehuset så kan jo mannen bare hente det viktigste etterpå. Det er kjipt å være uten egne klær og enkelt toalettsaker. Ellers så har de det man trenger på sykehuset hvis man skulle ha glemt noe.

Hvis en fødsel skulle skje måneder før termin, så er kanskje ikke det at man ikke hadde bagen klar det viktigste man tenker på der og da.

Skrevet

Jeg kommer til å pakke baggen minst en måned før termin, og mulig før dette. (Men det er fordi forrige kom fire uker før termin.) Men skal sies at jeg IKKE hadde pakket sist gang, og jeg hadde GOD tid til å pakke da jeg merket riene kom. Var hjemme ca 6 timer før jeg dro til sykehuset. Men dette er jo veldig individuelt.

Et par tre uker er helt sikkert tidlig nok:)

Skrevet

Jeg tilhører en av de som ikke hadde sjans til å pakke selv sist jeg fødte. Men hadde nøye instruert mannen min omhva jeg trengte, så det jeg ikke hadde pakket allerede fikset han. Jeg hadde ei venninne som fødte 6 uker før termin, så jeg var veldig nøye på at ting kunne skje før vi ante det. Nå gikk det riktignok 9 dager over termin før det skjedde noe, men for min del er det slik at jeg har ikke dobbelt av alt, og nå må derfor pakkes der og da. Lagde en liste et par måneder i forveien og gikk i gjennom toalettsaker og slikt med mannen min slik at han skulle vite hvor alt lå. Noen klær hadde jeg liggende klart i en bag fra noen uker før termin tenker jeg og resten fikset mannen min. Babysakene pakket jeg vel en god stund før, det er jo bare gøy.

Hvis dere skriver en huskeliste. Husk å før opp at dere må ta med helsekortet. Jeg kjenner noen som glemte å ta med det slik at vi ble nødt til å kjøre etter dem, hente husnøkler, tilbake for å hente helsekort osv. Slikt stress er ikke noe gøy i en sånn situasjon. Stakkars venninnen min og mannen hennes så ikke særlig høye ut i hatten der de møtte oss på sykehuset. Han likblek og hun med heftige rier. Det gikk jo selvfølgelig bra, men jeg spurte sikkert mannen min tusen ganger om vi hadde det med når det var vår tur. ;o)

Kommer nok til å skrive liste og pakke litt i god tid før denne gangen også. Nå har vi jo en (snart) storesøster som må hentes av barnevakt i tillegg. Blir litt mer koordinering denne gangen.

Skrevet

Ja, helsekortet er lurt å alltid ha kontroll over. I tillegg til å alltid ha et oppladet kamera til enhver tid. Med ledig plass på minnekortet. Det utrolig surt å ikke kunne forevige sykehusminnene med fotografier. Jeg kunne klart meg fint uten alt (selv om det likevel hadde vært litt kjipt), men å ha vært uten kamera det hadde vært skikkelig nedtur!!!

Skrevet

jeg fødte tre uker før termin (37+3) forrige gang,og kommer til å ha bagen klar når jeg trer inn i uke 37+:)

Skrevet

har født 2 ganger i uke 34.. og vært innlagt i uke 24 pga forkortet livmorhals.. Satser på at baggen er nogenlunde klar rundt uke 28-30..

Skrevet

Hadde ikke pakket ferdig baggen første gang så når dagen kom sto jeg med rier å dyttet de siste tingene i baggen før vi dro te sykehuset :-P

Da kom lillemann 10 dager før termin :)

så trur jeg skal ha den klar 3-4 uker før termin denne gangen :)

Skrevet

Med førstemann hadde jeg premature rier i uke 26, og ble sendt hjem fra sykehuset i uke 28, med beskjed om å ligge mest mulig og pakke sykehusbagen;-) så da pakket jeg den i uke 28, men fikk heldigvis ikke bruk for den før i uke 37;-)

med nr. 2 pakket jeg litt etter litt fra ca uke 30 (liker å kjøpe ett par nye kosedresser og litt sånn til jeg skal på sykehuset, så det pakker jeg ned etterhvert som jeg kjøper d...), den gangen fikk jeg ikke bruk for den før i uke 39:-)

nå har jeg ikke begynt å tenke på den ennå (er bare 12+4), men regner med å ha den klar til rundt uke 34-35 iallefall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...