Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Jeg har ikke råd til og ta lappen og jeg vet at jeg også hadde hatt mye større mulighet for og få jobb om jeg hadde hatt nettopp lappen. Men hvilke kriterier stiller nav for at en skal få dekket dette
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Du får ta bussen! Ikke forvent at NAV skal betale alt for deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Her går det lite busser, for det meste bare skolebusser... HI
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Jeg er ikke HI, men ro deg ned 14:42! HI spurte bare om et spørsmål og hvis du ikke har svar på det kan du vel bare la være å skrive noe her.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Du svarer henne jo ikke selv da så hold kjeft!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 klart hu vil ha lappen, det går jo ikke busser, det er jo ikke for jobb såklart.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Då får flytte et sted det går busser da vet du! Jeg synes det er helt sykt hvor mye folk forventer av NAV.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Det er jo et grunn til at NAV faktisk dekker lappen da. MEN jeg luer bare på kriteriene. Ikke bare og flytte heller da jeg er alene med 3 barn og faren nekter meg og flytte! Jeg vil og trenger en jobb, men uten lappen er det ikke stort med jobber og få. HI
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Hva med å ringe NAV da vet du. må sikkert ha ræva økonomi for å få det dekket.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 Heiann Ikke bry deg om de her inne, de andre her inne tåler nok ikke å gå gravide. Hadde de gjort det hadde det vist bedre en å være uhøflige, og kunne la vært å svare, en ting er å tenke sitt men de trenger ikke å dele det her.... Mmmmmm vet ikke hva som skal til er jo bare å ringe de å høre, En bekjent av meg kunne få lappen igjennom de får at det ble lettere for hu å få seg jobb, men hvor mye av stemmer vet jeg ikke. Men er jo bare å høre. Eller kanskje en ide å se om det er jobber som har med førerkort å gjøre. Er jo noen arbeidsgivere som betaler lappen. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 Tusen takk for et skikklige svar;) Jeg vil ut i jobb men problemet er at vi bor på et lite sted hvor det er langt mellom bussene. Og det går heller ingen busser om kveldene og i helgene. Ikke kan jeg flytte heller pga av at barnefar nekter meg det. Det vil da koste nav mindre og betale for førerkort sånn at jeg kommer meg ut i jobb enn det det vil gjøre over tid og betale meg diverse stønader som jeg ikke har behov for når jeg kommer ut i jobb. Går ut i fra at det er skattepengene de andre her i denne tråden er redde for!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #14 Skrevet 31. august 2010 Ser ikke helt hvordan det skal hjelpe deg å få lappen? Har du ikke råd til lappen selv har du ivhertfall ikke råd til bil selv (for DET er dyrt det) så hva skal du med lappen da?????
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #15 Skrevet 31. august 2010 Jeg fikk dekket lappen og personbil inntil 140 000, ca. Jeg har en datter som er hjertesyk og har lav toleranse for kulde, desutten blir hun fort sliten. Det har virkelig hjulpet oss til et bedre og mindre isolert liv. Jeg tror man må ha et alvorlig helseproblem eller ha omsorg for barn som har det før man får innvilget bil og lappen.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #16 Skrevet 31. august 2010 Hva med å spare som de fleste andre folk? ikke bare spy ut unge etter unge uten å ha penger.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #17 Skrevet 31. august 2010 Jeg har bil! Jeg endte opp med bilen i skilsmisseoppgjøret..Det er ikke noen dyr bil, er sikkert ikke vært mer en 30-35 000 kr men den er god nok for meg.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #18 Skrevet 31. august 2010 Fy så stygg du er 15:06! Mannen min gikk i fra meg. Han hadde vært uto over lengre tid og da jeg fant det ut var allerde elskerinnen gravid..! Spare??? Hva skal jeg spare av da? Jeg får ikke stort av bf og ingen jobb..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #19 Skrevet 31. august 2010 Nav kan dekke førerkort for deg, om du har funnet noen som garantert gir deg jobb, sålenge du har førerkort.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #20 Skrevet 31. august 2010 Hehe kan gått være. En ting er at de har sine egene meninger det har vi jo alle, men vis de først skal være uhøflig kan de helller la være å skrive noe. De tåler rett og slett ikke å gå gravide, selv var jeg sånn med den første men, måtte ta meg sammen ja. Ikke mye hyggelig når det går på andres bekostninger. Ja nei jeg vil nå ha ringt å spurt de hva som må til, driver selv å prøver å ta lappen og vet at det er kjempe dyrt. Er ikke alle som har penger til å bare betale det med en gang. Jeg sliter igrunn med teorien så det er det som jeg har igjen. Og har vel nå brukt over 20.000 siden jeg begynnte. Det er jo tydelig at du får bare stygge tilbake meldinger her, til tross for at du bare lurte. Nei ta og ring de, evt sosialkontoret. Også ikke bry deg om de som ikke tåler graviditeten sin eller om det er skattepengene de er redd for. De har vel en gang motatt skattepenger de å, om det ikke har. Vil vel de en gang i livet gjøre det Lykke nok en gang
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #21 Skrevet 31. august 2010 NAv dekker ikke vanlig førerkort klasse B for at du skal få deg jobb. De kan i svært sjeldne tilfeller dekke førerkortet, men da skal det være sterke helsemessige grunner
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #22 Skrevet 31. august 2010 Makan til en haug med råtne surfi**er her inne! Hi spurte et helt greit og enkelt spørsmål.. har dere traumer av ene eller andre slaget eller?? Som det kanskje går frem av denne tråden, så ville jeg rett og slett ringt nav og hørt med dem. Da får du et enkelt ja, nei eller de forklarer deg mulighetene dine. Jeg har og bodd på en liten plass tidligere.. der var det veldig lite jobber å oppdrive og en periode var der bare vaskejobber og budjobber osv. Disse krevde førerkort og man fikk blankt avslag om man sa man ikke hadde lappen. Så JO det kan hjelpe å få støtte til lappen OG det KAN spare nav fra å bruke deres så sååårt kjære skattepenger. Men om det er "bare" for å komme deg til og fra jobb, så tviler jeg på at de støtter deg. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #23 Skrevet 31. august 2010 Du må være eller ha at barn som er funksjonshemmet til de grader at du eller barnet ikke kan gå eller sliter deg ut på å gå. Pga funksjonshemmingen. Det er grunnen til at jeg har fått.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #24 Skrevet 31. august 2010 Da må du pga sykdom, skade eller lyte, dvs på medisinsk grunnlag, være heøt nødt til å ha egen bil, dvs ikke KAN ta vanlig rutegående transport, f.eks. pga lammelser i bena, eller at du ikke kan holde på avføring og bleier ikke funker etc.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #25 Skrevet 31. august 2010 Hvis du har gått arb.ledig en stund, kan det gå an å spørre. Noen får dekket sertifikat til lastebil/truck,semi og kran. Men da har de gått ledig en stund, og har luftet at dette er noe de kommer til å få jobb av. Det går under utdanning. Må være villig til å flytte på seg da. Tror det er ett viktig kriterie. Nå kan ikke eksmannen din nekte deg å flytte pga jobb. Hadde det vært pga ny type så kan man forstå en viss irritasjon, men han kommer likevel ingen vei med det. Du kan flytte som det passer deg likevel;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå