Lykkeliten 2 Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 .. hun er ikke mer enn 18 dager gammel men har ikke sovet i sin egen seng mer enn noen timer èn natt.. vi prøver å legge henne i sin egen seng når hun har sovnet etter å ha blitt ammet om kvelden men hun våkner med en gang. I sengen vår kan hun sove i timesvis om natten. Om dagen sover hun i vuggen i stuen og hun sover også greit i vognen, men sengen sin nekter hun altså å ligge i. Vi tar med saueskinnet hennes, teppe oppå, tepper rullet rundt i sengen så det er som et lite rede men det hjelper ikke. Hun er jo ikke så gammel ennå, men har ikke lyst til at dette blir noen vane hver eneste natt. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
Gjest Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Hehe, tenker jeg får det samme problemet snart... her er jenta 10 dager da, sover foreløpig i vår seng... For ammer jo en del ganger om natta... Hun kan sove i flere timer i strekk intil meg, men i sin seng, e får gangene jeg har prøvd er det 10 min hehe.... Tenkte etterhvert å lage en rutine på amming inne på rommet, etter kveldsbad osv... å legge hun i sin seng... å bare holde det der, til det "går". Men ikke enda, venter til hu er over 1 mnd jeg... gjorde det med første og det virket, men var noen slitsomme kvelder først
Nikki 75 Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 VI brukte vognbagen oppi sengen de første månedene, vi. Sengen ble nok rett og slett for stor for ham... Først da vi var på ferie, og ikke hadde bagen med begynte han å sove i babyseng, og etter det har det ikke vært noe problem for ham å ligge i egen seng heller.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Ikke vær redd for vaner når de er så små, mener jeg. De forandrer seg jo hver uke!! Selv så hadde vi gutten vår i senga de første nettene, så begynte vi å legge han i vognbaggen i senga hans. Den er jo så trygg og god, senga er stor...
Lykkeliten 2 Skrevet 31. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2010 Ja jeg tenkte jeg skulle prøve å ha vognbaggen i sengen hennes i natt og se om det hjelper )
lillepersille80 Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Jeg tror det er vel tidlig å tenke på (u)vaner enda..jeg måtte bysse og bære eller puppe vår lille gutt i søvn hver natt de første 6-7 ukene, og alle mente at jeg "skjemte han bort" og gjorde meg selv en bjørnetjeneste, men så plutselig en dag så var det helt ok å sove selv, i den store senga. Så det ordner seg nok av seg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå