mamma til en snart to Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 hei, har egentli ikke vurdert lakserolje ennå, ettersom jeg har noen dager igjen, men lurer på erfaringer med det.
MammaTherese84 Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 dytter litt på denne...d lurer jeg også på...+ mannen;)) hehe Vi har forresten termin på samme dag!
lykkelig med2 gutter Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 har hørt at du ALDRI skal ta lakserolje, men kanskje kan hjelpe til med litt mild laksativ.... som feks duphalac... det er det samme som du får etter fødsel på sykehus... smaker sukker. andre har vel prøvd klyx, det vi kan få før fødsel hvis du ikke har diare spontant. ingen erfaring med den hjelpen selv...
Evigheten Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Dette står i en bok jeg har, hvor en jordmor har svart på et spørsmål om det er farlig å ta lakserolje: "Det må du aldri gjøre! Selv når du er til termin! Det er farlig, og kan gi deg "stormrier"". Noen erfaring har jeg ikke å komme med
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Lakserolje anbefales ikke...
MammaTherese84 Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Da holder jeg meg laaaaangt unna det!!
mamma til en snart to Skrevet 31. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2010 jeg og prøver å tenke at hun kommer når hun er klar men er ikke alltid like enkelt.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Inne og sniker fra 2 tri... Ville bare fortelle om min erfaring med lakserolje.. Det er helt riktig at de fleste jordmødre og leger fraråder lakserolje for igangsetting av fødsel, da det kan føre til ekstreme rier uten at det åpner seg, noe som kan være farlig.. Men jeg var så ufattelig sliten og desperat på slutten, i tillegg hadde jeg vært på sykehuset og blitt strippet, hadde 2 cm åpning. Fikk høre at om man hadde åpning og var moden, så kunne man gjøre et forsøk med lakserolje...så det gjorde jeg.. Drakk 4 ss, og fikk tømt meg ihvertfall, hehe.. Litt smårier utover natten, og litt slimblod.. Tok 4 ss til dagen etterpå, og da satte fødselen i gang på natten.. Slimproppen gikk, og jeg begynte å lekke fostervann rett før vi dro på sykehuset.. Hadde vonde rier med treg fremgang fram til 4 cm, men fra 4 cm til fødsel tok det 5 timer, og fødselen forløp helt normalt.. Så for min del funket lakseroljen som jeg ønsket, men det betyr ikke at jeg vil anbefale deg det.. Rådfør deg ihvertfall med jordmor/føden først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå