Limuna Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Nå er jeg så sinnsykt lei!! Jeg vet jeg ikke egentlig har lov å klage - jeg er jo ikke på overtid engang. Det er fortsatt en uke til termindato. Men nå har jeg vært så mye ut og inn av sykehuset, og det er så mye frem og tilbake at tålmodigheten min virkelig begynner å nærme seg slutten. Alt legesnakket om igangsetting har liksom forberedt meg mentalt på at noe snart skal skje. Men idag har jeg vært på ny kontroll, og legen kunne informere om at alt stod bra til. Dermed vat det plutselig ikke snakk om igangsetting i det hele tatt. Selvsagt skal jeg være happy for at naturen kan gå sin gang, det er jo det jeg helst vil. Men det tærer hardt på psyken å gå sånn å vente. Jeg har ingen tid for meg selv lenger. Klarer ikke å kose meg med graviditeten. Jeg går til kontroll hver dag, og hver gang jeg skal på kontroll må jeg regne med at jeg blir innlagt. Det er et styr!!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Uff, det skjönner jeg godt! Det er klart det er lov å väre lei selv om man ikke er på overtid, selv om de som er ti dager på overtid har lov til å väre eeenda mer lei hehehe...alle svangerskap er ulike og noen har det fint og flott for det meste, mens andre er mye plaget. Da har det ikke så mye å si om man er i uke 28 eller 38! Lykke til i hvertfall!
Gjest Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Skjønner deg godt jeg, slik jeg hadde det med storebror. Ble satt i gang til slutt pga sv.skapsforgiftning. Men du kan jo prøve å skjære gjennom hos legen at nå får de bestemme seg, hva de anbefaler. For nå er du drit lei og utslitt av å være " kasteball" og gå å ikke vite noe. Lykke til!
Limuna Skrevet 31. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2010 Tusen takk! Jeg føler egentlig at jeg prøvde det idag. Var fast bestemt på å ha en igangssetting-dato før jeg gikk ut derfra. Men problemet er at jeg aldri treffer på samme lege to ganger, og at dette tydeligvis er en synse-sak uten noe konkret fasitsvar. Alle legene sier forskjellig, men alle mener selvsagt at de selv vet best. For en drøy uke siden møtte jeg en lege som var interessert i hva JEG ville. Skulle egentlig ønske jeg traff på han igjen en gang.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Hadde det slik sist jeg også....snakket om igangseting fra juli....og lillegutt kom hele 4 uker og 1 dag på overtid...følte meg som elefant på slutten
Limuna Skrevet 3. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2010 Nå ligger jeg igjen og gråter i fortvilelse. Jeg orker ikke denne usikkerheten lenger! Har gått til BT-kontroll tilnærmet hver dag de siste ukene. Idag (torsdag) hadde trykket økt litt igjen, og likevell klarte legen min å foreslå at neste legetime skulle bli Onsdag neste uke (!) Jeg sa at jeg selvsagt syntes det hørtes deilig ut, men at jeg stusset litt i og med at jeg har blitt fulgt så tett i det siste. Var det ikke da litt lenge til onsdag?? Så tenkte hun over at trykket faktisk hadde økt litt, så da fikk jeg heller time i morgen. Litt forskjell?? Avtalen jeg hadde med sykehuset i forkant av gårsdagens time hos fastlegen min var at jeg skulle dra til legen å måle BT, og sjekke urin, og så skulle hun ringe sykehuset og diskutere med legen der inne. Dette ble gjort i stedefor at jeg skulle trenge å reise til sykehuset selv. (det er litt lenger reisevei) Jeg trodde de skulle diskutere igangsetting, siden det liksom har vært tema hver gang jeg har snakket med legene på ahus i det siste. Men da legen min ringte ahus, fikk hun beskjed om at det var fordi HUN skulle få verdiene fra forrige kontroll på Ahus. (det var jo helt feil, for de stod jo allerede i helsekortet mitt!) og da legen spurte: "Er det snakk om igangsetting av denne kvinnen?" så hadde vakthavende lege på sykehuset svart nei. Argh!! Føler at alt bare er kaos! Nå må jo fastlegen min tro at jeg sitter og finner opp ting. Ingenting av det jeg sa til henne i går stemte overens med de hun hørte på telefon. Hvordan skal jeg vite hva som er rett å gjøre?!? Flere jeg snakker med sier at jeg bør slå i bordet å KREVE igangsetting - nå med det samme. Men hvordan kan jeg vite om det er lurt eller ei når legene vingler så fælt!? Går det an at jeg personlig ringer sykehuset i morgen og ber om å få snakke med en lege der før jeg drar til BT-kontrollen hos fastlegen min?
lykkelig med2 gutter Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 ing fen og snakke med jordmor, be om samtale med henne og fødselslege!!! Dette går ikke ann!!! Lykke til
Limuna Skrevet 3. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2010 Jeg har legetime klokka ett idag, så da drar jeg dit og hører hva hun har å si først, og hvis jeg ikke føler at jeg får klare svar på det jeg går og lurer på så tar jeg en telefon til sykehuset når jeg kommer hjem, i håp om å få snakke med en lege der. Får jeg ikke snakke med en lege kan jeg helt sikkert i alle fall få snakke med en jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå