Gå til innhold

Tidlig graviditet, og FLY???

Anbefalte innlegg

Hei!

Nesten akkurat funnet ut at jeg er gravid.

Ikm er i morgen eller torsdag.

Så er snart 4 uker, veldig tidlig.

Men er det trygt å fly?

Skal til Tyrkia i morgen.

Har risikosvangerskap, men det er pga to livmorer og trangt om plassen og slike ting.

Får full oppfølging. Men er det større sjangse for å miste?

Kan trykket etc gjøre at babyen feks mister festet når det er så tidlig?

Har lest meg litt til at de ikke anbefaler de med noen aborter bak seg.. pga fare for ny abort.. Jeg hadde en MA i Uke 8 i Mars, eller ikke opplevd annet.Jeg er såå usikker. Har jo så lyst til å dra. Men vil jo såklart ikke skade babyen, eller risikere noe.

Blir fult opp av Ullevål, men får jo ikke noen time der før jeg drar. Regner ikke med fastlegen min har så mye peil på dette heller. men skal dit i morgen, så skal hvertfall høre med henne ..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142264782-tidlig-graviditet-og-fly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet er det ikke noe problem for fosteret at man flyr, verken tidlig eller sent i svangerskapet. Flysselskap har en grense for hvor sent i svangerskapet man får fly, men det er for at det ikke skal skje fødsler i luften.

Er man utsatt for blodpropp skal man være forsiktig og ta sine forholdsregler, spesielt ved lengre flyturer. På lengre flyturer er det viktig at man strekker på bena en gang i blant og gjerne bruker støttestrømper, for å holde sirkulasjonen i gang. Men det gjelder helst når man er lenger uti svangerskapet.

Du kan jo nevne det for din lege i morgen, og kanskje det går an å ta en telefon til Ullevål og spør sånn for sikkerhetsskyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...