Canari Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Jeg e rlitt usikker på om jeg tar sjansen på hormoner/hormonspiral, har ikke lyst til å bli sur og trøtt etc :-)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Hadde kobberspiral etter at eldstejenta ble født, har ikke noe negativt å si om den Merket ikke noe til økt mensmengde eller sterkere menssmerter slik en del kan få. Grei å sette inn og grei å ta ut
startopia Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Fikk satt inn kobberspiralen for ca 5 uker siden, greit å sette inn, blødde i 5 dager etterpå. En del mensmurring i magen. Men har ikke fått mensen tilbake ennå, så vet ikke hvordan blødninger/smerter blir. Jr. er nå 12 uker.
Mjølkekua Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Jeg har ingen erfaring med kobberspiral, men jeg fikk satt inn en hormonspiral av en dyktig gynokolog tirsdag. Var helt bestemt på kobberspiral da jeg kom, men han mente at hormonspiralen var å anbefale, og at det svært sjeldent var bivirkninger av hormonspiralen da den kun virker lokalt (i livmoren). Jeg har i tillegg tidligere hatt relativt kraftige mensblødninger (7 dager hvorav 4 dager med grønn OB). Han fortalte at det er veldig vanlig at mensen øker ganske kraftig med kobberspiral. Hormonspiral gir ofte mindre blødninger og noen ganger ikke blødninger i det hele tatt. Tenkte som så at jeg i verste fall tar den ut igjen om det skulle være noe :-) Lykke til :-)
*junijente* Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Om du er usikker på om du tåler hormonene i hormonspiralen kan du prøve med Cerazette (tror det var riktig navn) som er en minipille med det samme hormonet som i spiralen. Min fastlege anbefalte det.Tror att du kan bruke C når du ammer, men spør legen for sikkerhets skull.
Canari Skrevet 2. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2010 Takker for svar. Jeg er helt elendig til å passe tiden med piller, så det blir sikkert bare tull :-) Leste en annen tråd her inne, der svært mange viste til at de hadde fått bivirninger til hormonspiral. Samtidig er jo hormonspiral det som anbefales nå. Vanskelig dette, lurer på om jeg bare skal prøve en kobberspiral først, siden den visstnok er veldig lett å ta ut igjen. Skulle det bli problemer, så kan jeg heller ev prøve en hormonspiral som forsøk nummer to, om det blir nødvendig.
husmus &2 Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 Jeg fikk satt inn kobberspiral for ca 3 uker siden. Hadde endel mensmurringer og vondt i magen den første uken. Jeg fikk mensen også samme dagen. Litt usikker på om den allerede var på vei eller om det var et resultat av spiralen. Jeg vurderte aldri hormonspiral, for meg er det helt uaktuelt å få enda mer hormoner inn i kroppen. Jeg trenger ikke å bli i dårligere humør enn jeg allerede er. Uansett så vil jeg anbefale kobberspiral.
Canari Skrevet 3. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2010 Takk, tror jeg prøver det. Jeg trenger heller ikke bli mere gretten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå