lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Jeg skal søke i alle bankene, samt NAV og andre diverse kontor her i byen etter ny jobb. Ser denne søknaden OK ut? Jeg kan ikke starte å jobbe før etter nyttår, feb/mars, skal jeg skrive det i søknaden? Eller skal jeg si det om jeg først får tilbudet om en jobb? ÅPEN SØKNAD Jeg ønsker med denne søknaden å presentere meg selv som en mulig ny medarbeider. Jeg er 21 år, født og oppvokst i ******. Er samboer og har 2 små barn. Av utdanning har jeg fullført videregående skole, med 2 år på salg og service, og et år på almennfaglig påbygging. Jeg stiller med generell studiekompetanse, gode karakterer, godt humør og stor stå-på-vilje. Som person er jeg tolmodig, kreativ, utadvent og har god kunnskap, og erfaring, med data. Jeg liker å ha kontakt med mennesker, jobbe med data og jobbe selvstendig. Det vil glede meg om dere finner min søknad av interesse. Jeg ser frem til en hyggelig samtale. Jeg kan kontaktes på telefon: ********** samt e-post: ****************** Med vennlig hilsen *******************
lille sprelle Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Ser helt greit ut. Dersom det med data ikke er helt veldig viktig, så tror jeg at jeg kanskje at jeg hadde sløyfet det. En 21-åring med kun videregående, er ikke så aktuell for en jobb bak en skjerm tror jeg, men det går jo an å få med at du er habil-edb-bruker på ett eller annet vis.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 også ikke tolmodig men tålmodig:)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Du gjentar deg selv litt. Du nevner både at du har allmennfaglig påbygning OG at du har generell studiekompetanse. Du sier ordet data to ganger på veldig kort tid, kanskje du burde skifte ut "kunnskap om, og erfaring med data" med IKT-kompetanse. Prøv dessuten å omformulere setningene dine litt, så ikke så mange av dem starter med "Jeg...". Du nevner ikke noe om hva slags stilling du er på jakt etter. Kontakt med mennesker, jobbe med data, og selvstendig sier svært lite om hva du ønsker. Du bør også nevne hva du gjør nå. Du bør si i søknaden at du kan starte i februar/mars, litt kjedelig for dem dersom de desperat trenger noen nå, og du ikke sier fra om dette før intervjusituasjonen.
rosa og en blå Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 ikke skriv at du se på deg selv som en mulig medarbeider. men at du er en dyktig medarbeider, som jobber selvstendig og at du er service instilt. Du setter kunden i fokus. du er fleksibel, kreativ, postitiv og du jobber engarsjerende. du trenger utfordinger som vil øke din kompetanse.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg ønsker med denne søknaden å presentere meg selv som en mulig ny medarbeider. Jeg er 21 år, født og oppvokst i *****. Er samboer og har 2 små barn. Av utdanning har jeg fullført videregående skole, med 2 år på salg og service, og et år på almennfaglig påbygging. Jeg stiller med generell studiekompetanse, gode karakterer, godt humør og stor stå-på-vilje. Som person er jeg tålmodig, kreativ, positiv, utadvendt og jobber engarsjerende og føler jeg trenger utfordringer som vil øke min kompetanse. Jeg liker å ha kontakt med mennesker, jobbe selvstendig, og gjerne med data. Ønsker meg gjerne en telefon/data-jobb, men alt er relativt. Det vil glede meg om dere finner min søknad av interesse. Jeg ser frem til en hyggelig samtale. Jeg kan kontaktes på telefon: *********** samt e-post, ********** Er denne bedre? ) TUSEN takk for all hjelp! Søknadsskriving er noe av det verste jeg vet.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 "jobber engasjerende" =) ikke engaRsjerende..
rima Skrevet 16. oktober 2010 #9 Skrevet 16. oktober 2010 "Ønsker meg gjerne en telefon/data-jobb, men alt er relativt." Ville ikke brukt ordet relativt her. Du kunne heller si at du ønsker deg en telefon/datajobb, men har lett for å tilpasse deg og sette deg inn i andre typer jobber også.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 16. oktober 2010 #10 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg ville sagt (hvis det stemmer da) at du har mye erfaring med bruk av data, og nevn gjerne hvilke programmer du behersker (om det er noe annet en woed, exel ol) Så ville jeg også ha sagt noe om hva tu har å tilføye bedriften. Den bør være litt "personlig" til det stedet du søker selv om det er en åpen søknad. Du må jo selge deg inn og fortelle hva DU kan tilby dem og hvorfor de skal velge å ansette deg.. Om du forstår hva jeg mener? Har du jobberfaring fra butikk el. ta med at du har erfaring fra jobb innen salg og service
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå