Gå til innhold

Sukk...ikke lett å finne rett vogn. Noen som har erfaring med Carena vogn? Er redd for at hjulene skal bli for glatte på vinteren.

Anbefalte innlegg

Hadde først tenkt å kjøpe en Emaljunga City Cross, men så var det noen som tipset med om en Carena Free. Noen som kjenner til kvaliteten på disse vognene? Hjulene er av plast og ikke med luft. Er redd for at de kan bli glatte på vinterføre.

Setter pris på all tilbakemelding :-)

Fortsetter under...

Emmaljunga cc er en kjempebra vogn, med gode dekk. Selv om de er uten luft er de ikke "plastikk", som mange ser ut til å tro. Det er jo samme gummien som blir brukt, eneste forskjellen er at de ikke punkterer.

Carena, derimot, er jeg mere skeptisk til. Har ikke hatt selv, men har hørt mye om knirking og generellt dårlig kvalitet. Men den er jo billig da! I forhold til Emmaljunga cc.. Tror nok du får det du betaler for, til en viss grad.

Men hva slags bruk skal du ha vognen til? Sove, barnehage, daglig bruk, ekstravogn reise... Sånne ting er lurt å tenke gjennom. jo oftere vogna blir brukt, jo mere solid bør den være. :)

hei!jeg har en carena free-den er nedgradert til sovevogn i barnehagen..brukte den en del rett etter at den ble kjøpt på sommerstid.supert med det vendbare styret og at den kan legges helt ned i sovestilling. ellers syntes jeg den var hard i setet så jeg kjøpte et sånn brio-innlegg og hadde i:-)

den knirket noe forferdelig,så måtte spraye den, plasthjul og dårlig trillekomfort..jeg anbefaler den ikke.jeg kjøpte den fordi den var billig og hadde vunnet en test-angret på det! nå har jeg en tfk,men tror jeg ender opp med en emmaljunga city cross!ser muye bra omtale om den..synd den er så dyr:-/ men trenger bare sportdelen da lillegutt er 5mnd nå:-)

Du må ikke finne på å kjøpe Carena Free i stedet for Emmaljunga. Jeg har nå 2 Emmaljunga vogner (duo edge og scooter 2.0) å har hatt en carena vogn tidligere (easy). Carenaen kan ikke måle seg opp mot engang hvor bra emmaljungavognene er.

Har egentlig vært greit fornøyd med Carena easy'n, helt til jeg kjøpte scooteren. Da oppdaget jeg hvor utrolig dårlig carenaen egentlig var.

Den har en pusslete plastikk følelse, jeg var redd for at den skulle brekke hver gang jeg la den sammen. Min kjørte utrolig dårlig på vinterføret, men tror det hadde litt med at det var paraplytrillehjul framme på den.

Mitt forhold til Emmaljunga derimot er kjempe bra, stødige gode vogner som er super å trille å allslags underlag.

Så ville nok gått for Emmaljungaen visst jeg var deg ja :)

Annonse

Har en carena free hos mamma og en eacy hos svigers. Herregud for noe søppel. De er tunge og vanskelig å trille... Knirking er det minste problemet.

City cross'en derimot er jeg VELDIG fornøyd med. Her i huset er det vogn nr 2 etter at jeg solgte tfk etter at mini begynte i sportsvogn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...