Cat&Gullungene Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Nå begynner jeg og bli temmelig lei små og store svangerskapsplager. Nå den siste uka har jeg slitt noe voldsomt med hemorider. Det ser helt forfedelig ut, og en av klumpene verker noe sinnsykt. Den er helt hard og øm, og verker og pulserer (samt stikker og klør) så mye at jeg må ta smertestilliende når jeg legger meg. De andre fire klumpene er mye mykere og gjør ikke så vondt... Er det andre som plages med dette, og hva gjør dere???? Jeg skal til legen imorgen... De vanlige stikkpillene og kremene mot hemorider inneholder jo steroider og skal ikke brukes av gravide. Var på apoteket i går og fikk en annen type krem som kunne brukes i forsvarlig mengde av gravide og ammende, men på vedlegget til den mest vanlige kremen stod det at man ikke måtte bruke den de 3 første mnd av graviditet, og etter det bare i samråd med lege... Er jo i siste mnd av graviditeten nå...
Cat&Gullungene Skrevet 31. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 31. august 2010 Må også legge til at jeg sliter endel med fordøyelsen og tar Dulcolac hver dag. Er flink til å drikke masse og spiser endel fiber, frukt og grønt også... Bør vel bli flinkere til å sitte og stå mindre...
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Uff kjære deg.... Jeg har ingen erfaring med hemorider, men det høres jo helt forferdelig ut og plagsomt:( Vil bare gi deg en stor trøsteklem og håper du kan få noe for dette som hjelper. Godt du skal til legen i morgen. Og håper legen kan finne ut noe som kan hjelpe mot dette.
Tezz78 Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Hei! Sliter med samme her! I forrige uke var det så ille at jeg trodde jeg skulle revne baki der!!!!! Vondt å sitte, vondt å gå... U name it!!!! Jeg kjøpte de vanlige midlene på apoteket, alcos-anal stikkpiller og sheriproct -salve. Ingenting i veien for å bruke de nå.... Det tok 3-4 dager før jeg følte meg nogenlunde oppegående igjen, men smertene er nå vekke. De er jo ikke vekke, så fortsetter å smøre enda... Den som er hard (en her også) var den som var vondest- også mye bedre, men fremdeles hard.... Huff mye detaljer dette.... Men anyway, Det funker med salve og stikkpiller!
WPW Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Jeg må bare si at jeg føler med deg! Har problemet selv nå, men sist var det mye verre. Jeg følte faktisk at det reduserte livskvaliteten min etter fødsel fordi jeg aldri fikk sove igjen etter amming. Da ble jeg jo oppmerksom på de fordi de klødde som et H%¤#%"/. Denne gangen har jeg vært obs på å trykke de inn igjen etter toalettbesøk og når jeg dusjer, og de klør mye mindre. Ja, det er vondt å trykke de inn til å begynne med, men etterhvert går det bedre. IKKE KLØ selvom jeg vet at det er et umulig råd... Bare pass på å holde neglene korte og vaske hendene godt etter dobesøk hvis du trykker de inn, men det er vel en selvfølge;)
Lykkemin Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 off kjenner meg igjen, det er ikke noe moro.. dessverre så er nok det eneste som hjelper er de tingene du allerede gjør.. har slitt med dette selv og ikke fått noen andre gode råd.. det du kan gjøre er å dra på sykehuset og få de snittet opp... jeg har forhørt meg litt ang opersjon men synes ikke det virket særlig lokkende.. man blir sykemeldt i flere uker etterpå og det tar ca 6 uker før man er bra og da har man visst mye vondt.. samt det er ingen garanti på at de ikke vil komme tilbake..
helene76 Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Huff, ja, jeg er også akkurat i samme situasjon.... det viktigste er å få jevn og løs avføring, event. et klyster hvis nødvendig..... har brukt den nye AC3, og den virker ok, husk også invendig.... De andre reseptbelagte midlene har jeg gjemt til etter fødsel, kan svakt erindre at det ble ikke så mye bedre etter fødselen heller, dessuten skal man ikke bruke disse over tid, da man kan ha en mulighet til å bli litt immun mot virkestoffene. Men virker ikke de andre, har man jo intet valg.... Kan i samme slengen anbefale alle med underlivs besvær, sår, rifter etter mange do besøk, irritasjon, og delvis soppinfeksjoner: Kjøp: MULTIGYN ACTIGEL Et absolutt et must å ha for alle kvinner, Mener også denne er topp å bruke på irriterte småbarns rumper... Har prøvd å smøre meg nedentil da jeg har hatt irritasjoner med disse nye "gode " babyproduktene Dr. Greve Zink salve, Baby Creme, og den nye fantastiske Bephanten salven.... - Prøv disse i underlivet (ikke baby kremen da) - Jeg tror dere vil endre meningen om bruken av disse på små irriterte spedbarnstumper..... Jeg anbefaler heller helsekostens weleda produkter, uten lanolin, alcohol, parfyme og andre rare bindestoffer.... Selvom det står parabenfri, og parfymefri, er det ikke tilfellet at produktet er skånet for verre tilsetninger..... Angående apotekets babykrem: Har brukt denne i ansiktet noen dager: utslett og kløe, ble mitt resultat.... Lykke til mine medsøstre!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå