Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Hei. Det står på matportalen at man ikke skal/bør spise mykoster når man er gravid. Noen som vet hvordan det er med kremoster fra Tine? Kan jeg spise det uten å være redd for Listeria eller hva det heter?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Alle norske oster kan du spise, t.o.m. Tine sin brie. Den er pastuerisert. Oster som ikke er pasteurisert skal du holde deg borte bra. Blåmuggoster, brier og andre mykoster. Også parmesan skal du holde deg borte fra...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Tine Kremost kan du spise. Hadde holdt meg unna brie, camembert, feta og andre myke oster. Ikke vits i å risikere noe, kan være bakterier også i de norske past. ostene.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Du kan spise alle oster hvis de er laget av pasteurisert melk (noe nesten alle er), men unngå blåmuggoster. Vinen, derimot ville jeg vært mer forsiktig med
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 tusen takk for svar alle sammen!! Da gleder jeg meg til å spise ost og kjekt i kveld!! Skal klare meg uten vinen ja. HI
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Hvorfor driver dere vranglære! Man kan ikke spise alle oster bare de er pasteuriserte. For 3år siden mistet en mor begge tvillingene i magen fordi hun spiste en vanlig, norsk mykost som var pasteurisert fordi hun ble smittet av listeria. Men kremost er greit, det er ingen mykost på den måten selvom den er helt myk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå